انتخاب مناسب آباژور برای منزل

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

 

نور مستقیم لامپ از خیلی جهات آزار دهنده است. از لامپ خالی گاهی اوقات در نورپردازی استفاده می شود. اما اکثرا در مکانهایی مثل راه پله یا داخل کمد که به نور زیادی نیاز است.

تابش مستقیم نور لامپ می تواند به چشم آسیب برساند. استفاده از آباژورها با فیلتر نور چشم را از آسیب مصون نگه داشته و همچنین در هر مکانی قابل استفاده است.  آباژورها در انواع متفاوت به عنوان یک اکسسوری زیبا عرضه میشوند که آباژور چوبی محبوب ترین آن است. در ادامه این مقاله نکات و ایده های متنوعی را بیان می کنیم که با بهره گیری از آن ها می توانید بهترین انتخاب را در خرید آباژور داشته باشید.

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

فهرست مطالب

نکات و ایده های مختلف انتخاب آباژور

آباژور کنار سالنی

استفاده از آباژور افزودن بر ایجاد نمایی زیبا، از چشم در برابر نور مستقیم لامپ محافظت کرده و آن را به داخل اتاق هدایت می کند. یک شکل عمودی از آباژور دارای کلاهکی از جنس پارچه، کاغذ و … است تا مقدار قابل توجهی از نور را در جهت افقی مسدود کند و نور از بالا و پایین پخش می شود.

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

آباژور رومیزی

آباژور رومیزی مانند نمونه ایستاده آن، بیشتر نور را به سمت پایین و بالا هدایت کرده و باعث میشود نور در منطقه بزرگتری پخش شود. ارتفاع آباژر رومیزی و عرض سایه پایین آن، منطقه ای را که توسط آن روشن میشود را مشخص می کند.

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

آباژورهای کوچک کاری

یک آباژور کوچک نورا بصورت باریک تر پخش می کند و اغلب به عنوان روشنایی کار استفاده میشود. این نوع از آباژور اغلب برای چراغ مطالعه به کار رفته میشوند.

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

آبازور آویز

استفاده از یک آباژور آویز به شکل لوستر، تمام نور لامپ را به سمت پایین متمرکز می کند. این طرح به عنوان روشنایی کار و یا پیشخوان آشپزخانه مفید است.

مطلب پیشنهادی:
شش جایگزین میز کنارسالنی که اتاق نشیمن شما به آن نیاز دارد

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

استفاده از آباژور در رستوران

استفاده از آباژور ها در بالای میز غذا باعث میشود مشتریان بتوانند غذای خود را به راحتی مشاهده کنند. اما لازم است نور کلی محیط برای استراحت و کسب آرامش کم باشد. رستوران ها اغلب دارای دیوارکوب ها و آباژورهایی هستند که نور را به سمت کف هدایت می کند تا بتوانند به راحتی مسیرهای پیاده روری و راهرو ها را روشن کنند.

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

آباژور چینی

در سبک فاونوس های چینی، آباژورهای کاغذی که کل لامپ را احاطه کرده اند، نور را پراکنده می کنند. بنابراین این طرح بیشتر به عنوان یک اکسسوری یا وسیله دکوری برای افزودن نور عمومی در اتاق کاربرد دارد.

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

استفاده از آباژور به عنوان نقطه کانونی

از آباژورها نه تنها برای هدایت نور، بلکه به عنوان طرحی جذاب در دکوراسیون منزل نیز می توان بهره برد. آباژور علاوه بر افزودن نور به محیط، می تواند اشیایی که در زیر آن قرار گرفته اند را نیز برجسته تر نشان دهد.

انتخاب مناسب آباژور برای منزل

در مقاله بالا انواع متفاوتی از آباژور ها و نکات قابل توجه در انتخاب آنها را مطالعه کردید.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

 

 

 

افزودن دیدگاه