انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی

انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی

تخته های سرو غذا طرحی جذاب برای نمایش سبک اصلی ارائه غذا و جذب مخاطب هستند. انواع ظروف چوبی  اعم از کاسه چوبی، تخته سرو، شیرینی خوری چوبی و … برای نمایش غذا و تزئین میز پذیرایی به کار گرفته می شوند.

استفاده از چوب به دلیل دوام، قابلیت انعطاف پذیری، زیبایی و پایداری برای ساخت انواع ظروف کاربرد گسترده ای دارد. می توان از چوب برای ایجاد سبک های مختلف از روستیک گرفته تا مینیمال و مدرن بهره برد. نکته قابل توجه این است که هر نوع چوبی متناسب برای سرو غذا نخواهد بود.

در ادامه این مقاله پنج مدل از انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی و سرو غذا را معرفی می کنیم تا دید گسترده تری پیدا کنید.

انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی

فهرست مطالب

انواع چوب مناسب برای ظروف چوبی

کاج

کاج نوعی چوب نرم است که گزینه مناسبی برای نمایش و سرو مواد غذایی است. جدا از اینکه یک جایگزین طبیعی و قابل تجزیه در مقابل ظروف پلاستیکی است، در برابر چربی نیز مقاوم است. چوب کاج به دلیل تطبیق پذیری و ساخت آسان افزون بر ایجاد طرح های متنوع، برای حمل و نقل نیز مناسب است.

بامبو

بامبو که از آسیا منشا گرفته است، یکی از معروف ترین چوب ها برای ساخت ظروف است. بافت صاف و رنگ خنثی آن طیف گسترده ای از دکوراسیون را تکمیل می کند. این نوع چوب سازگار با محیط زیست بوده و گزینه ای مناسب برای ساخت طرح های متنوع از ظروف می باشد. بشقاب چوبی، کارد و چنگال، سینی چوبی و هر محصول دیگری اغلب از چوب بامبو ساخته شده است.

گردو

نوعی چوب با مقاومت بالا، بافت و رنگ چشم نواز است. از چوب گردو اغلب برای ساخت مبلمان با اشکال مختلف و شکل های غیر معمول استفاده می شود. ظروف چوبی که نیاز به جا به جایی یا بازسازی دارند تقریبا همیشه از چوب گردو ساخته می شوند.

مطلب پیشنهادی:
ایده های دکوراسیون گوتیک

افرا

افرا سنگین و با دوام بوده و می تواند در برابر سایش زیاد مقاومت کند. رنگ کم رنگ آن بر اشکال طبیعی و خیره کننده ای که در دانه چوب مشاهده می کنید تاکید می کند. اگر می خواهید ارزش زیبایی آن را افزایش دهید، می توانید روی چوب را لکه دار یا رنگ آمیزی کنید. با این حال از آنجا که افرا چوب سنگینی است، فقط برای ساخت ظروف سرو دائمی استفاده می شود. برای ظروفی که نیاز به جا به جایی و حمل و نقل دارند مناسب نخواهند بود.

بلوط

وقتی صحبت از قیمت و تنوع می شود، بلوط بهترین گزینه خواهد بود. بلوط دارای طیف گسترده رنگی از قرمز گرفته تا رنگ قهوه ای مایل به خاکستری و سفید را شامل میشود. چوب بلوط سنگین بوده و برای ظروف قابل حمل مناسب نخواهد بود. چوب بلوط برای ساخت لوازمی که ساکن هستند و جا به جا نمیشوند مناسب تر است.

انواع چوب مناسب برای ساخت ظروف چوبی

در متن بالا پنج نوع از چوب های محبوب در ساخت ظروف چوبی را معرفی کردیم. قبل از انتخاب چوب مناسب برای ساخت ظروف لازم است هدف استفاده از آن ها را در نظر بگیرید.

مجموعه تولیدی هوگر خدمت رسان شما عزیزان در زمینه ساخت انواع ظروف چوبی و اکسسوری چوبی با طرح دلخواه می باشد.

افزودن دیدگاه