نکات ساده در تزئین منزل با اکسسوری

انتخاب اکسسوری منزل

 

وسایل تزئینی و لوازم جانبی کوچک که اکسسوری نامیده می شوند، می توانند در زیبایی منزل تاثیر به سزایی بگذارند. اسنفاده هوشمندانه از اکسسوری ها در دکوراسیون منزل، نمایی فوق العاده را رقم خواهد زد.

وسائل تزئینی و   اکسسوری چوبی بهترین و ارزان ترین روش برای جلوه بخشیدن به فضا می باشند. اما اگر در انتخاب درست آنها توجه نشود می توانند ظاهر خانه را دچار آشفتگی کنند.

در ادامه با بیان نکات ساده و کاربردی در انتخاب، ترکیب و تزئین اکسسوری ها به شما کمک می کنیم تا بصورت حرفه ای لوازم جانبی را برگزیده و از اشتباهات رایجی که سایر ساکنان خانه با دکوراسیون خود مرتکب می شوند، جلوگیری کنید.

نکات ساده در تزئین منزل با اکسسوری

فهرست مطالب

نکات کاربردی استفاده از اکسسوری در منزل

توجه به کیفیت نه کمیت

در فروشگاه های خانگی اقلام زیادی با قیمت ارزان پیدا می شوند. اما وقتی صحبت از لوازم خانه می شود، یک قطعه منحصر به فرد می تواند در فضای منزل شما مناسب تر از تعداد زیادی لوازم تزئینی بی کیفیت و نا مناسب باشد.

انتخاب مناسب اکسسوری ها

حتما تاکنون با خانه هایی که به اشتباه فرشی نامتناسب دکوراسیون خود انتخاب کرده اند، مواجه شده اید. یا با نصب یک تابلو هنری بسیار بزرگ در فضایی کوچک نمایی ناجور در فضا ایجاد نموده اند. بنابراین قبل از انتخاب و یا قرار دادن اکسسوری ها وقت خود را برای مطالعه در زمینه مقیاس و تناسب لوازم با دکوراسیون منزل خود اختصاص دهید. مقیاس و نسبت مسئه ای است که در دکوراسیون منزل اهمیت زیادی داشته و هزینه ای هم نخواهد داشت.

ترکیب بافت ها و رنگ ها

مبلمان و وسایل بزرگ منزل دائمی هستند. اما اکسسوری ها می توانند با توجه به نوع سلیقه و متناسب با فصل ها تغییر کرده و ترکیب زیبایی با بافت و رنگ مبلمان شما ایجاد نمایند.

عدم حفظ تقارن

میزهای کنار سالنی و میز کنسول معمولا با آینه و یا یک اثر هنری در وسط آن تزئین می شود که در دو طرف آن یک شمع یا گلدان قرار میگیرد. اما این چیدمان متقارن ظاهری کسل کننده را رقم می زند. بنابراین هنگام چیدمان اکسسوری ها سعی کنید به جای تقارن، به تعادل برسید و لوازم جانبی کوچک را در تعداد فرد قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:
تزئین منزل با اکسسوری چوبی

اضافه نمودن اکسسوری ها بصورت لایه ای

به اکسسوری ها به عنوان ترئین روی کیک فکر کنید. لوازم جانبی بزرگ باید ابتدا و با کمترین مقدار قرار داده شوند. لوازم جانبی متوسط و کوچک در تعداد  بیشتر و در تعادل با لوازم بزرگ تر قرار می گیرند. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که استفاده بیش از حد از لوازم جانبی نیز جلوه ای نا خوشایند پیدا می کند.

تزئین منزل با اکسسوری

چند ایده برای اضافه نمودن اکسسوری چوبی به منزل

آباژور چوبی رومیزی و کنار سالنی

شمعدان ها

بالش و کوسن

آینه و قاب عکس

گلدان

ساعت

عناصر طبیعی مانند گل، صدف های دریایی و …

کتاب و مجله

سبد و سطل زباله

در متن بالا نکات لازم در استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون منزل را مطالعه کردید.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

 

 

 

 

افزودن دیدگاه