آیا استفاده از رزین اپوکسی در ظروف چوبی بی خطر است؟

آیا استفاده از رزین اپوکسی در ظروف چوبی بی خطر است؟

آیا اپوکسی مواد غذایی بی خطر است؟  آیا رزین اپوکسی توسط سازمان جهانی بهداست تایید شده است؟  آیا می توانید در  ظروف چوبی همراه با رزین اپوکسی غذا بخورید؟  این موارد متداول ترین سوالاتی هستند که مطرح می شوند. اپوکسی کاربردهای زیادی در آشپزخانه دارد مانند لیوان چوبی، تخته سرو چوبی، میز، زیر لیوانی چوبی یا حتی چاقو.  رزین  یک چسب موثر و یک ماده پوشش دهنده است. بنابراین ممکن است به فکر استفاده از آن برای تعمیر یا ایجاد انواع مختلف وسایل در آشپزخانه باشید.

رزین با هر نوع چوب، فایبرگلاس، پلاستیک یا فلز به طور یکسان ترکیب می شود. همچنین می توانید از رزین اپوکسی برای تعمیر هر چیزی استفاده کنید.  با توجه به محبوبیت آن در آشپزخانه یا خانه، ممکن است نگران ایمنی استفاده از اپوکسی روی سطوحی در تماس با مواد غذایی باشید.  هنگامی که اپوکسی ها پخت می شوند، تبدیل به یک پلاستیک بی اثر می شوند.  اما یک سوال وجود دارد: آیا اپوکسی در معرض مواد غذایی ایمن و غیر سمی است؟

آیا استفاده از رزین اپوکسی در ظروف چوبی بی خطر است؟

آیا رزین اپوکسی توسط سازمان جهانی بهداست تایید شده است؟

اول از همه، درک کنید که همه رزین های اپوکسی برای استفاده بی خطر نیستند.  اکثر هنرمندان از اپوکسی ها در مکان هایی مانند چسب در اتومبیل یا هواپیما، دکوپاژ، روی نقاشی رنگ روغن، تصاویر یا لایه ضد آب روی قایق های چوبی یا هنرهای دستی استفاده می کنند.  این نوع اپوکسی ها هرگز به مواد غذایی برخورد نمی کنند، به همین دلیل انواع مختلفی از رزین های اپوکسی وجود دارد.

نوعی از اپوکسی ها وجود دارند که برای استفاده از ظروف چوبی ایمن نیستند.  آنها ترکیبات مختلفی (اپوکسی و هاردنر) هستند که هنرمندان برای ایجاد محصول نهایی با یکدیگر مخلوط می کنند.  مخلوط کردن، ریختن و پخت اپوکسی به عهده کاربر نهایی است .بنابراین FDA قرار نیست اپوکسی را به عنوان ماده ای ایمن برای مواد غذایی تأیید کند، زیرا همه چیز به کاربر بستگی دارد.  برای اینکه بگوییم اپوکسی درجه مواد غذایی است و ایمن است، باید اپوکسی را به درستی درمان کنید.

مطلب پیشنهادی:
شلف دیواری برای فضای داخلی اتاق خواب

قرار گرفتن در معرض مواد و ترکیبات اپوکسی مانند بیسفنول F  (BPF) و بیسفنول A  (BPA) ممکن است بتواند به مواد غذایی ما نفوذ کند و اثرات سلامتی ایجاد کند.  سطوح پایین BPA برای مصرف بی خطر در نظر گرفته می شود.

ترکیبات آلی فرار (VOCs) نیز یک موضوع محرمانه در مورد ایمنی مواد غذایی رزین اپوکسی است که ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. اپوکسی های غذایی دارای مقدار کمتری VOC و BPA نسبت به سایر انواع اپوکسی هستند.

به خاطر داشته باشید که هاردنر شما نباید حاوی هیچ گونه آمین باشد، زیرا این مواد در صورت آلوده کردن غذای شما، مصرف آن را کشنده می کند.

گزینه های مختلف سخت کننده بسیار متنوع است. با این حال اگر از هاردنر استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که هیچ گونه مواد سرطان زا یا ترکیبات جهش زا در آن وجود ندارد.  این نوع سخت‌کننده‌ها ممنوع هستند که تنها یک گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهند – اپوکسی ایمن برای مواد غذایی.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تصریح کرده است که می توان از سطوح بسیار پایین BPA استفاده کرد.  در حال حاضر مطالعات و تحقیقات زیادی برای بررسی تأثیر قرار گرفتن در معرض BPA در حال انجام است.

آیا استفاده از رزین اپوکسی در ظروف چوبی بی خطر است؟

آیا اپوکسی ایمن مواد غذایی هنوز زیباست؟

اپوکسی های درجه مواد غذایی به همان اندازه شفاف هستند که هر نوع اپوکسی دیگر.  ایمن بودن یا نبودن مواد غذایی نباید بر کیفیت اپوکسی تأثیر بگذارد.  بسیاری از فروشندگان سعی می کنند این واقعیت را برجسته کنند که رزین اپوکسی آنها در برابر زرد شدن مقاوم تر است.  این اپوکسی هر محیطی را که بپوشاند با محافظ رنگ واقعی، لایه ای براق باقی می‌گذارد تا سطح را برای مدت طولانی محافظت کند.

چگونه اپوکسی ها را درمان کنیم تا ایمن شوند؟

حتی بهترین اپوکسی‌های با کیفیت و درجه مواد غذایی در صورتی که به درستی عمل‌آوری نشوند، ایمن نیستند.  اپوکسی شامل: یک قسمت رزین و یک قسمت سخت کننده است.  باید مخلوط شود و در اپوکسی های خود در یک فضای گرم (در دمای اتاق) اعمال شود.  وقتی اپوکسی سردتر از حدود 70 تا 75 درجه باشد، مخلوط کردن اپوکسی متفاوت خواهد بود.  توصیه می شود اپوکسی را در دو لایه اعمال کنید، یک پوشش نازک درزگیر برای جلوگیری از بالا آمدن حباب های هوا  و یک پوشش ضخیم تر (پس از خشک شدن پوشش سیل روی آن ریخته می شود).  کاربران همچنین به یک ظرف / فنجان تمیز برای مخلوط کردن و ابزار اندازه گیری 100٪ دقیق نیاز دارند.

مطلب پیشنهادی:
سبک طراحی روستیک چیست؟

اکثر محصولات رنگ اپوکسی به نسبت اختلاط 1:1 رزین و سخت کننده نیاز دارند، به این معنی که اگر می خواهید اپوکسی خود را ایمن کنید، باید دقیقاً از همان مقدار رزین و سخت کننده استفاده کنید.  رزین ایمن برای مواد غذایی مقاوم در برابر حرارت است، VOC صفر دارد، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد، زرد نمی شود و شفاف خشک می شود. اگر مقداری متفاوت از مقدار توصیه شده بریزید، اپوکسی به طور کامل خشک نمی شود.

مخلوط کردن هر دو جزء – رزین و سخت کننده ممکن است کمی طول بکشد.  باید به آرامی (5-7 دقیقه) و با احتیاط مخلوط کنید وگرنه حباب های هوا را وارد مخلوط خواهید کرد.  زمانی که مخلوط از حالت کدر و مات به شفاف تبدیل شود، متوجه خواهید شد که مخلوط کردن کامل شده است.  اپوکسی را خیلی خوب مخلوط کنید زیرا اگر رزین یا سخت کننده مخلوط نشده در کناره های فنجان باقی بماند، لکه های مرطوبی ایجاد می کند.

هنگامی که مخلوط را بیرون می ریزید، کناره های فنجان ها را خراش ندهید تا تمام اپوکسی خارج شود (هنوز مقدار کمی اپوکسی مخلوط نشده باقی خواهد ماند).  اطمینان حاصل کنید که سطحی که مخلوط را روی آن اعمال می کنید تمیز، عاری از گرد و غبار و سنباده باشد.  استفاده از دستکش نیتریل، عینک، ماسک تنفسی هنگام کار با اپوکسی توصیه می شود.  مخلوط رزین اپوکسی بسیار چسبنده است و اگر روی پوست شما قرار بگیرد حذف آن بسیار دشوار خواهد بود.

در متن بالا نکات کلیدی در خصوص ترکیب رزین اپوکسی با ظروف چوبی و ایمنی و سلامت مواد غذایی سرو شده در این ظروف را مطالعه کردید. مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از آباژور چوبی و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

 

افزودن دیدگاه