آیا تخته سرو چوبی گزینه مناسبی برای سروغذا است؟

تخته سرو چوبی

در چند سال گذشته، رستوران ها به سرو غذا در سطوح غیر متعارف روی آورده اند، از بیل گرفته تا ماهیتابه، جعبه ناهار گرفته تا سطل.  این روند از کجا شروع شد؟  به احتمال زیاد با سرو غذا روی تخته های چوبی.

بسیاری از رستوران ها برای سرو انواع غذاها – خواه پیتزا باشد، همبرگر یا حتی تکه های کیک، بشقاب های سنتی را به نفع تخته چوبی کنار می گذارند. در هر رستورانی که این مد را دنبال می کند، ده ها نفر هستند که این سوال ساده را می پرسند: چرا؟

دلایلی که افراد از این مد دوری می کنند قابل درک است.  تخته های چوبی برای همه نوع غذا مناسب نیستند و به اندازه بشقاب های معمولی کاربردی نیستند.  در ادامه این مقاله با پاسخ به سوالات متداول و بررسی مزایا و معایب استفاده از تخته سرو  و یا ظروف چوبی برای سرو غذا دید شما را گستره تر خواهیم کرد.

تخته سرو چوبی

فهرست مطالب

چرا تخته سرو چوبی پر طرفدار است؟

بدون شک، مهمترین علتی که وجود دارد صرفاً به دلیل تازگی و سبک روستایی آنها است: بازگشت به زمان ساده تری که مردم هرگز از بشقاب های چینی فانتزی برای خوردن وعده های غذایی خود استفاده نمی کردند.  اما بیشتر اوقات تخته های چوبی به شدت به  دلایلی که در واقع نادرست هستند، نادیده گرفته می شوند.

به عنوان مثال: یکی از استدلال هایی که بسیاری از طرفداران بشقاب امروزی از آن استفاده می کنند این است که تخته های چوبی غیربهداشتی هستند.  آنها استدلال می کنند که باکتری ها در داخل خراش های کوچک رشد کرده و بر روی سطح می مانند و تمیز کردن چوب سخت تر از سایر سطوح است.

اما تعدادی از تحقیقات نشان داده اند که این فرض غلط است.  یک مطالعه معروف در دانشگاه کالیفرنیا،  نشان داد که باکتری ها در سطحی چوبی در مدت کوتاهی پس از استفاده قابل بازیابی نیستند، مگر اینکه دارای تعداد زیادی باشند.

مطلب پیشنهادی:
شلف دیواری برای فضای داخلی اتاق خواب

“اگرچه باکتری هایی که از سطوح چوب ناپدید شده بودند مدتی پس از استفاده در داخل چوب یافت شدند، اما ظاهراً تکثیر نمی شوند و به تدریج می میرند.  آنها را فقط می توان با شکافتن یا جدا کردن چوب یا با فشار کامل آب از یک سطح به سطح دیگر تشخیص داد. ”

مزایا و معایب استفاده تخته سرو چوبی

در حقیقت ، مزایا و معایب زیادی برای استفاده از تخته چوبی به عنوان بشقاب وجود دارد:

مزایا

  • بسیاری از مردم سبک روستایی تخته های چوبی را دوست دارند.
  • کاملاً بهداشتی هستند.
  • چوب عایق خوبی است، بنابراین به گرم نگه داشتن غذا کمک می کند.
  • دوام بیشتری نسبت به صفحات معمولی دارند.
  • چوب تجزیه پذیر و تجدید پذیر است.

 معایب:

  • بسیاری از مردم دوست ندارند غذا روی تخته های چوبی سرو شود.
  • نمی توان از آنها برای سرو انواع غذا استفاده کرد.
  • بسیاری از تخته های چوبی را نمی توان در ماشین ظرفشویی قرار داد.
  • فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به بشقاب های سنتی اشغال می کنند.
  • آنها لبه ندارند، بنابراین تکه های غذای ریخته شده را نمی گیرند.

نتیجه گیری

هیچ دلیلی برای اجتناب از استفاده از تخته های چوبی برای سرو انواع خاصی از غذا تا زمانی که به خوبی نگهداری شوند وجود ندارد.  برش های عمیق و فرسودگی طولانی مدت نیاز به تعویض دارد؛ یعنب اگر صفحه ای خرد شده، ترک خورده یا لکه دار باید تعویض شود.

تا زمانی که به درستی تمیز شوند، تخته های چوبی برای سرو غذا مانند هر ظرف دیگری کاملاً ایمن هستند.  کارکنان باید درک کاملی از بهداشت و ایمنی غذا داشته باشند.

در نهایت، این به ترجیح شخصی بستگی دارد.  بسیاری از رستوران ها تخته های چوبی را با محیط روستایی خود متناسب می دانند، اما بسیاری دیگر می دانند که تخته های چوبی به سادگی با سبک یا منوی آنها مطابقت ندارد.

مطلب پیشنهادی:
سوالات متداول مراقبت از ظروف چوبی

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی  و ظروف چوبی با قابلیت انجام حکاکی لیزری با طرح دلخواه شما عزیزان می باشد.

 

افزودن دیدگاه