ارتفاع مناسب آباژور رومیزی

ارتفاع مناسب آباژور رومیزی

چراغ‌های رومیزی می‌توانند راهی فوق‌العاده برای وارد کردن نور اضافی به خانه‌تان باشند، در صورتی که نور سقف شما به اندازه کافی اتاق را روشن نمی‌کند.  آنها همچنین می توانند یک اکسسوری اعم از اکسسوری چوبی عالی در نظر گرفته شوند و در بالای میز کنار سالنی ظاهر تزئینی ایجاد کنند.  امروزه چراغ‌های رومیزی در اشکال و اندازه‌های مختلفی با قیمت‌های مقرون به صرفه تولید می‌شوند.  اما چگونه می توانید بفهمید موردی که دوست دارید متناسب با اتاق شماست؟  ارتفاع یک چراغ رومیزی چقدر باید باشد تا خانه من دلپذیرتر به نظر برسد؟  در این مقاله یک راهنمای آسان برای دنبال کردن مواردی که در یک چراغ رومیزی باید جستجو کنید و  ارتفاع مناسب آباژور رومیزی آمده است.

فهرست مطالب

نکات مهم در انتخاب ارتفاع مناسب آباژور رومیزی

 با دقت اندازه گیری کنید

خرید یک آباژور قبل از اندازه گیری فضای خود می تواند فاجعه آمیز باشد.  ارتفاع آباژور شما می تواند خیلی زیاد باشد، که باعث روشن شدن بیش از حد اتاق می شود، یا می تواند خیلی کم بنشیند، که هدف آن را شکست می دهد.  شما نمی خواهید پول خوبی را برای چیزی که مناسب نیست خرج کنید.  می‌توانید با اندازه‌گیری میزی که امیدوارید قطعه نورپردازی جدید خود را روی آن قرار دهید، از این اتفاق جلوگیری کنید و برای به دست آوردن اندازه مناسب لامپ، به محیط آن توجه کنید.  در ادامه مقاله چند راه مختلف برای تعیین ارتفاع چراغ رومیزی شما در هر اتاق وجود دارد.

یک قانون کلی خوب برای چیدمان اتاق نشیمن این است که می خواهید سایه لامپ شما در سطح چشم یا حدود 60 تا 80 سانتی متر ارتفاع داشته باشد.  به این ترتیب می توانید هنگام نشستن، کتاب مورد علاقه خود را بخوانید یا به راحتی زیر نور کافی کار کنید.

اگر قصد دارید آباژور اتاق خواب داشته باشید، باید یک لامپ بر اساس ارتفاع پاتختی خود خریداری کنید.  قسمت بالای میز خواب شما باید تا بالای تشک شما برسد.  از آنجا، قسمت پایینی لامپ شما باید در جایی باشد که چانه شما در حالت عمودی روی تخت نشسته است (حدود 60 تا 70 سانتی متر).

مطلب پیشنهادی:
موارد مهم قبل از چیدمان دکوراسیون منزل

نحوه قرارگیری چراغ رومیزی شما به نوع میزی که در دفتر کار خانگی دارید بستگی دارد.  آباژور شما باید به اندازه کافی بلند باشد تا هر چیزی که روی آن کار می کنید را هنگام نشستن روشن کند (حدود 75سانتی متر).

انتخاب سبک برای آباژور رومیزی

انتخاب سبک برای چراغ رومیزی شما تنها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.  در اینجا چند دسته وجود دارد که به شما کمک می کند تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

 مدرن

برای مطابقت با ظاهر خانه مدرن، یک چراغ رومیزی پیدا کنید که دارای خطوط تمیز و رنگ های ثابت باشد.  سایه هایی مانند کرم، کرم مایل به سفید را انتخاب کنید تا با یک اتاق خنثی هماهنگ شوید.  برای برجسته‌تر شدن، رنگ‌های پررنگ مانند قرمز یا سرمه‌ای را انتخاب کنید، یا بلوک‌های رنگی را برای لمس هنری انتخاب کنید.

 سنتی

اگر رنگ های تند و خطوط تند صحنه شما نیستند، یک آباژور رومیزی سنتی با پایه و سایه ثابت ساده برای هماهنگی امتحان کنید.  آباژور چوبی با کلاهک یکدست یا با طرح ملایم با بیشتر دکورها کار می کنند.

آباژور چوبی

 ظرافت کلاسیک

اگر دوست دارید کمی رنگی زندگی کنید، یک چراغ رومیزی شیشه ای رنگی ممکن است برای شما مناسب باشد.  چراغ‌های رومیزی با طراحی ظریف و رنگ‌آمیزی می‌توانند در عین زیبایی ظاهری، درخشش رنگارنگی از خود ببخشند.

 استعداد هنری

هنگام جستجوی یک چراغ رومیزی، طرح‌های جالبی را کاوش کنید که آثار هنری را تکرار می‌کنند.  این نه تنها می تواند شروع کننده خوبی برای مکالمه باشد، بلکه می تواند به عنوان یک دکور نیز عمل کند.

از خانه خود عکس بگیرید تا در فروشگاه بیاورید و گزینه های آباژور رومیزی خود را قبل از خرید بررسی کنید.  دستورالعمل های مراقبت را بخوانید و به خود یادآوری کنید که لامپ خود را به درستی تمیز کنید.  در بیشتر موارد، گردگیری هفتگی باعث می شود هر بار که آن را روشن می کنید کاملاً جدید به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی:
بررسی انواع اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی

 نتیجه

اکنون که می دانید ارتفاع یک چراغ رومیزی چقدر باید باشد، می توانید نوع روشنایی را که می خواهید در خانه خود انتخاب کنید.  به خاطر داشته باشید که آباژور های مختلف ممکن است به لامپ های متفاوتی نیاز داشته باشند.  توانی که لامپ شما اجازه می دهد را یادداشت کنید و سپس می توانید تصمیم بگیرید که از آنجا چه نوری می خواهید.  اگر از وضعیت روشنایی بیشتر لذت می برید، ممکن است بخواهید به نورپردازی خنک تری که شباهت بیشتری به روز دارد، نگاه کنید.  این نوع نورپردازی در فضای بزرگتر مانند اتاق نشیمن به خوبی عمل می کند.  اگر می‌خواهید فضایی آرام‌بخش‌تر ایجاد کنید، نور گرم ممکن است حال و هوای شما را درست کند.  این تنوع نور در اتاقی که قرار است دنج تر باشد مانند اتاق خواب یا کتابخانه بهترین عملکرد را دارد.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از آباژور چوبی و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه