استفاده از ظروف چوبی در ماکروویو

استفاده از ظروف چوبی در ماکروویو

 

ظروف چوبی آشپزخانه از گذشته تا کنون محبوبیت زیادی داشته اند.  آنها در هر محیطی عالی به نظر می رسند. ظروف چوبی اعم از کاسه چوبی معمولاً دست ساز هستند و طرحی روستیک را رقم می زنند.

ما جذابیت بی نظیری را که آنها به وجود آورده اند دوست داریم، اما بسیاری روش مناسب برای مراقبت و رسیدگی به ظروف چوبی آشپزخانه را نمی دانند.

آیا می توانید از آنها در ماکروویو استفاده کنید؟  نه، قرار دادن چوب از هر نوع در مایکروویو ایمن نیست. زیرا نه تنها می تواند به کاسه شما آسیب برساند وغذای شما را بیش از حد گرم کند بلکه احتمالاً باعث آتش سوزی آشپزخانه می شود.  در عوض، شما باید از سرامیک و شیشه های قابل استفاده در مایکروویو استفاده کنید.

در این مقاله ما درخصوص استفاده از ظروف چوبی در ماکروویو، بحث خواهیم کرد.

استفاده از ظروف چوبی در ماکروویو

فهرست مطالب

 امکان استفاده از ظروف چوبی در ماکروویو

بسیاری از ما تصور می کنیم که اگر ظرف غذایی از نظر بهداشتی بی خطر باشد، می توانیم آن را درون مایکروویو بریزیم، مگر اینکه از فلز ساخته شده باشد.

شما می دانید که نمی توانید فلزات و پلی استر را مایکروویو کنید.  اما آیا قرار دادن صفحات کاغذی مایکروویو، لیوان های کاغذی و برخی دیگر از محصولات گیاهی نیز فکر بدی است؟

چوب نیز در این گروه قرار می گیرد.  اما چرا؟  چوب را می توان گرم کرد، ما همیشه از این ظروف برای پخت و پز و سرو غذا استفاده می کنیم ، پس چرا یک بشقاب یا پیش دستی چوبی نمی تواند در مایکروویو قرار بگیرد؟

شما نمی توانید کاسه چوبی خود را مایکروویو کنید.  فرقی نمی کند که دارای پوشش خاصی باشد یا یک کاسه سالم برای غذا است، نباید سعی کنید آن را در مایکروویو قرار دهید.

دلایل عدم استفاده از ظروف چوبی در ماکروویو

کاسه های چوبی در مایکروویو بسیار گرم می شوند.

احتمالاً شما به گرمای بشقاب ها و ظروف دیگر در مایکروویو عادت کرده اید، اما یک کاسه چوبی در واقع از بسیاری از اینها داغ ترخواهد شد. فقط چند ثانیه طول می کشد تا آنها به دمای بسیار گرم برسند.

مطلب پیشنهادی:
انواع مختلف سینی سرو

 خطر آتش سوزی آشپزخانه

ظروف چوبی ممکن است در مایکروویو بیش از حد گرم شوند و منجر به آتش سوزی آشپزخانه شوند.

جرقه زدن چوب در مایکروویو غیرمعمول است، اما اگر بیش از حد گرم شود این امکان وجود دارد.  در مورد کوره نیز همین طور است.

خراب شدن ظروف چوبی

ظروف چوبی خود را در معرض هر نوع گرمای شدیدی قرار ندهید.  این کار برای شما ایمن نخواهد بود و در نهایت کاسه شما را نیز خراب می کند.

چوب دارای محتوای آب طبیعی است. گرچه این چیزی نیست که شما مرتباً متوجه آن شوید، اما وقتی کاسه را با استفاده از مایکروویو یا اجاق گاز گرم می کنید، باعث فعال شدن آن آب می شود. آب گرم شده و درون چوب فعال می شود. اما وقتی چوب خنک می شود، خشک شدن آب اغلب روی چوب تأثیر منفی می گذارد. این زمانی است که ترک خوردگی اتفاق می افتد.

ممکن است یک یا دو بار ظرف خود را مایکروویو کنید و هرگز متوجه هیچ مشکلی نشوید، اما در واقع باعث خراب شدن آن می شود.  در نهایت ، کاسه شما شروع به تاب خوردن یا ترک خوردن می کند و حتی می تواند کاملاً خرد شود.

در متن بالا دلایل عدم استفاده از ظروف چوبی آشپزخانه در ماکروویو را مطالعه کردید.

مجموعه هوگر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان برای ساخت انواع اکسسوری چوبی و ظروف چوبی با طرح دلخواه می باشد.

 

 

افزودن دیدگاه