انتخاب میز کنار سالنی برای اتاق نشیمن

میز کنار سالنی چوبی | کد 1105A

میز کنار سالنی نقطه کانونی اتاق نشیمن و پذیرایی شماست.

 میزهای کنار سالنی کاربردی بوده و جذابیت را به دکوراضافه می کنند.  آنها به زیبایی با سایر المان ها ترکیب شده و در عین حال حس تعادل و تکمیل  شدن را به دکوراسیون می افزایند.  در ادامه این مقاله نکات کاربردی در خصوص انتخاب میز کنار سالنی برای اتاق نشیمن را در اختیارتان قرار می دهیم.

فهرست مطالب

مکان مناسب میز کنارسالنی برای اتاق نشیمن

در ادامه لیست کوتاه مکان میز کنار سالنی یا میز عسلی را مشاهده می کنید:

  • دو میز کناری را در کناره های یک مبل بلند قرار دهید.
  • یک میز کناری را بین دو کاناپه عمود بر هم قرار دهید.
  • قرار دادن میز در کنار صندلی تاکیدی.
  • میز را به راحتی بین دو صندلی قرار دهید.
  • میز کناری را در گوشه ای آرام از اتاق نشیمن خود قرار دهید.

اندازه مناسب میز کنار سالنی

اندازه میزهای کناری ایده‌آل به سبک و کاربردی بودن فضا می افزایند.  دستورالعمل‌های زیر بیشتر جنبه عملی را نشان می‌دهند، اما در ایجاد تعادل بصری نیز نقش دارند.

ارتفاع

از آنجایی که بیشتر میزهای کناری معمولاً در کنار صندلی‌ها استفاده می‌شوند، قاعده کلی این است که ارتفاع میز کناری را با ارتفاع تکیه‌گاه مبل یا صندلی که قرار است در کنار آن قرار بگیرند، مرتبط کنید.  ارتفاع میزی که در محدوده 5 سانتی‌متری تکیه‌گاه قرار دارد، وقتی می‌خواهید نوشیدنی خود را کنار بگذارید همه چیز را راحت نگه می‌دارد.

برای صندلی‌ها و مبل‌های بدون بازو، یک شرط مطمئن این است که هنگام نشستن، ارتفاع آرنج را هدف بگیرید، یا میز کوتاه‌تری که در حدود ارتفاع صندلی کاناپه است استفاده کنید.  با این حال، در بیشتر موارد، میزهای کوتاه‌تر برای انواع اکسسوری چوبی تزئینی مناسب‌تر هستند، جایی که ممکن است بخواهید یک آباژور ، گیاه یا مجسمه بلندتر قرار دهید.

اشکالی ندارد که میزهای کناری کمی بالاتر از بازوهای صندلی ها باشند، اما از پشتی صندلی بالاتر نباشند، در غیر این صورت همه چیز نامناسب به نظر می رسد.

مطلب پیشنهادی:
ایده های استفاده از سینی چوبی در دکوراسیون منزل

میزهایی با سطوح پلکانی و میزهای تودرتو به شما امکان می دهند کمی از ارتفاع اضافی دور شوید، زیرا می توانید به سطوح پایین اجازه دهید فوکوس داشته باشند و جلوه لایه ای جالب ایجاد کنند.

مساحت سطح

هنگامی که تصمیم می گیرید چه اندازه صفحه میز را می خواهید، بدیهی است که می خواهید فضای موجودی را که با آن کار می کنید و آنچه را که می خواهید در بالای میز قرار دهید در نظر بگیرید.  میز در حالت ایده آل باید تقریباً به همان عمق کاناپه باشد تا تعادل بصری خوبی داشته باشد، اگرچه این یک قانون نیست.  چیزی که شما نمی خواهید میز بزرگی است که بیشتر از مبل بیرون بیاید.  اگر نمی توانید چیزی را پیدا کنید که اندازه مناسبی داشته باشد، به جای اینکه خیلی بزرگ باشد، کوچکتر را برگزینید.

طرح میز

میز کناری چه شکلی با فضای شما بهتر کار می کند؟  گرد در مقابل مربع، انتخاب سنتی است.

میز گرد

اگر یک یا همه موارد زیر در دکور شما صدق می کند، ممکن است بخواهید میزهای کناری گرد یا بیضی شکل را انتخاب کنید:

  • شما با فضای کوچکی دارید و در عین حال می خواهید دکوراسیون و عملی بودن آن را به حداکثر برسانید.
  • بیشتر مبلمان شما در اتاق مستقیم و زاویه‌دار هستند، و شما یک میز قهوه‌خوری مربع یا مستطیل دارید – چند تکه گردتر کنتراست را به ارمغان می‌آورد و به ملایم‌تر شدن ظاهر کلی اتاق کمک می‌کند.
  • شما بچه های کوچکی دارید – گوشه های تیز کمتری برای نگرانی!

میز مربع یا مستطیل

بهتر است از میزهای عسلی مربع یا مستطیل استفاده کنید اگر:

  • اتاق نشیمن شما در سمت بزرگتر قرار دارد – اشکال مربعی سنگین تر به نظر می رسند و به عنوان نمایش بصری قوی تری عمل می کنند.
  • شما یک میز قهوه گرد در مرکز فضا دارید – استفاده از میزهای کناری مربع یا مستطیل شکل، کنتراست ایجاد می کند و به طور کلی ثبات را برای فضا فراهم می کند.
  • می خواهید از میز کناری خود در گوشه ای استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی:
شلف دیواری برای فضای داخلی اتاق خواب

 استایل و سبک میز کنار سالنی

همانطور که قبلاً گفتیم، همیشه به یافتن ظاهری که دوست دارید بستگی دارد.  بسیاری از دکورها ذهنی هستند، و همیشه دلیل خوبی برای زیر پا گذاشتن قوانین و انجام کاری متفاوت وجود دارد – تا زمانی که نتیجه نهایی را دوست داشته باشید! در ادامه یکسری نکات را بررسی می کنیم:

کنتراست را مشخص کنید.

انتخاب میزهای کناری که کنتراست را نسبت به بقیه مبلمان شما از نظر شکل، جنس یا سبک افزایش می دهد، یک راه مطمئن برای افزودن زیبایی چشم گیر است.  آیا فضای نشیمن شما مملو از مبلمان شیک و روکش شده است؟  برخی از میزهای کناری با خطوط تمیز و شیک و طراحی مینیمالیستی در فلز، شیشه یا اکریلیک را امتحان کنید.  اگر فضای شما مدرن‌تر است، می توانید میز چوبی را انتخاب کنید.

سبک طراحی و متریال

برای انتخابی کلاسیک و همه کاره، میزهای کناری چوبی تقریباً با هر سبک و فضایی مطابقت دارند.  با طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و پرداخت‌های زیبا، می‌توانید هر چیزی را از تزئینات قدیمی تا امروزی انتخاب کنید، چرا که چوب هرگز از مد نمی‌افتد.  اگر به دنبال گزینه هایی هستید که دارای قفسه بندی و ذخیره سازی هستند، میزهای کناری چوبی نیز بهترین گزینه برای شما هستند.

میزهای کناری رویه اکریلیک و شیشه ای یک عنصر دکوری ظریف و بی رنگ ارائه می دهند که عملاً با هر چیزی ست می شود.

از نظر بصری فضای کمتری را اشغال می‌کنند، به روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کنند و همچنین به شما آزادی بیشتری برای آزمایش دکوراسیون روی میز خود می‌دهند.

ترکیب و مطابقت

در گذشته، خرید ست های اتاق نشیمن همسان بسیار انجام می شد، و هنوز هم یک مجموعه زیبا و هماهنگ را رقم می زند- به خصوص وقتی ست باکیفیتی خریداری می کنید که شخصیت خاص خود را اضافه کند و در عین حال با بقیه دکوراسیون شما ترکیب شود. در واقع، خرید یک ست همسان می تواند راهی عالی برای ساختن اتاق نشیمن شما از ابتدا باشد – می توانید قطعات برجسته و سایر مبلمان منحصر به فرد مورد علاقه خود را اضافه کنید، با دانستن اینکه میز عسلی و میزهای کناری شما طرح پایداری را رقم می زنند.

مطلب پیشنهادی:
بهترین جا ادویه ای که باید روی پیشخوان خود نگهداری کنید

نکات کاربردی ایجاد مطابقت

  • قانون طلایی ایجاد یک عنصر قوی از انسجام است – این می تواند از طریق اشکال، مواد، سبک ها یا رنگ های تکراری باشد.
  • بیشتر از دو میز کناری یکسان استفاده نکنید – اگر اتاق نشیمن شما به چیزهای بیشتری نیاز دارد، ظاهر و احساس مشابهی داشته باشید، مانند رنگ های چوبی هماهنگ اما طرح های کمی متفاوت.
  • سعی کنید اشکال اتاق را با هم ترکیب کنید – میزهای کناری شما می توانند با شکل میز عسلی شما تضاد داشته باشند.
  • اگر قرار است همه میزهای شما یک شکل باشند، مواد مختلف را با هم مخلوط کنید.
  • هنگامی که میزهای کناری را با هم ترکیب می کنید، بهتر است ارتفاع آنها یکسان باشد.

در متن بالا نکات کاربردی در انتخاب میز کنارسالنی چوبی را بررسی کردیم.مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

افزودن دیدگاه