انتخاب چوب مناسب برای انواع شلف و اکسسوری در حمام

انتخاب چوب مناسب برای انواع شلف و اکسسوری در حمام

وقتی صحبت از قفسات و انواع اکسسوری در حمام می شود، چوب بهترین گزینه است. اکثر کابینت ها از این ماده ساخته شده اند زیرا محکم و بادوام است.

با این حال، اگر قصد ساختن یا نصب کابینت یا شلف چوبی در حمام را دارید، باید بهترین چوب را انتخاب کنید.

چوب باید محکم باشد تا بتواند وزن همه اقلام را تحمل کند. جدا از آن، چوب باید دارای قابلیت ضد آب باشد.

از آنجایی که انواع چوب در بازار موجود است، باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. همه انواع چوب جامد برای حمام در نظر گرفته نشده اند.

در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین چوب برای استفاده در حمام صحبت کنیم.

فهرست مطالب

کابینت و شلف چوبی در حمام

یکی از مهمترین تصمیمات هنگام استفاده از مواد چوبی برای حمام، نوع چوبی است که استفاده می کنید. شما باید بررسی کنید که آیا می خواهید از چوب کاج یا چوب های دیگر استفاده کنید و همچنین باید میزان چوب مورد نیاز خود را بررسی کنید.

به عنوان مثال، کاج یک انتخاب محبوب است، اما همیشه بهترین انتخاب نیست، زیرا برخی از گونه‌های کاج در واقع در مورد استفاده در محیط حمام حساس‌تر از سایرین هستند.

بنابراین بسیار مهم است که از یک چوب با کیفیت و خوب شروع کنید تا محکم تر و ماندگارتر از سایر چوب های ارزان تر باشد.

انواع چوب مناسب برای استفاده در حمام

در ادامه برخی از بهترین انواع چوبی که می توانید برای ساخت کابینت، شلف چوبی و سایر انواع اکسسوری چوبی در حمام استفاده کنید، آورده شده است.

کاج:

وقتی نوبت به انتخاب چوب برای حمام می رسد، کاج اولین انتخاب است. این یک نوع چوب نرم است که نه تنها مقرون به صرفه است بلکه استفاده از آن آسان است. می توانید به راحتی آن را رنگ آمیزی و لکه دار کنید. برای ماندگاری طولانی این چوب می توانید یک لایه رنگ و آب بند خوب روی این چوب بزنید.

مطلب پیشنهادی:
بایدها و نبایدهای استفاده از ظروف چوبی آشپزخانه

کوآ:

نوعی چوب سخت است که برای ساخت کابینت و قفسه های بادوام حمام استفاده می شود. این چوب خاصیت صدفی دارد و بسیار بادوام است. علاوه بر این، بسیار سبک وزن، آسان برای استفاده و مقاوم در برابر آسیب است. برای مقاوم شدن در برابر آب باید از درزگیر یا رنگ استفاده کنید. رنگ مایل به قرمز چوب به آن رنگ طبیعی و منحصر به فرد می بخشد.

تخته سه لا:

این یکی دیگر از چوب هایی است که می توانید برای حمام استفاده کنید. این یک چوب نرم مقرون به صرفه است که به شما در طراحی کابینت حمام کمک می کند. در این چوب درجات مختلفی وجود دارد. شما می توانید بالاترین درجه تخته سه لا را انتخاب کنید زیرا قوی است و قادر به مقاومت در برابر رطوبت است.

بلوط قرمز:

یکی دیگر از چوب های سخت است که به دوام معروف است. مقرون به صرفه است و استفاده از آن آسان است. شما می توانید به راحتی از این چوب بری انواع شلف چوبی استفاده کنید زیرا برش و استفاده از آن بسیار آسان است. تنها عیب آن این است که قابلیت ضد آب ضعیفی دارد.

گیلاس:

این یکی دیگر از چوب های محبوب مورد استفاده برای حمام است. این چوب سبک است اما محکم است. می توانید از آن برای ساخت یک کابینت حمام مستحکم و با دوام استفاده کنید. این محصول دارای مقاومت خوبی در برابر آب است و به دلیل سایه تیره طبیعی کابینت و قفسه ها را جذاب می کند.

چوب ماهون:

انتخاب چوبی جذابی برای حمام است. واقعا سبک نیست اما ظاهری کلاسیک به حمام شما می بخشد. این چوب گران است و باعث می شود حمام لوکس به نظر برسد. جدای از آن، توانایی بسیار خوبی در برابر آب دارد.

در متن بالا انواع چوب مناسب برای برای انواع شلف و اکسسوری در حمام را بررسی کردیم تا با دید باز بتوانید دکور حمام و یا سرویس بهداشتی خود را تزئین کنید.

مطلب پیشنهادی:
آیا استفاده از رزین اپوکسی در ظروف چوبی بی خطر است؟

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

افزودن دیدگاه