ایده های جایگزین شمع در شمعدان

شمعدان چوبی

وقتی صحبت از جایگزینی شمع در جا شمعی می شود، ایده های تزئینی و عملی زیادی وجود دارد. شمعدان ها با متریال مختلف اعم از شمعدان چوبی، جا شمعی شیشه ای و …به عنوان یک اکسسوری در منزل به کار می روند و می توان چیزهای زیادی را روی آنها قرار داد.

در این مقاله قصد داریم مواردی که می توان جایگزین شمع در انواع شمعدان کرد را بررسی کنیم تا بتوانید زیباترین طرح ها را در منزل خود پدید آورید.

شمعدان چوبی

فهرست مطالب

به جز شمع چه مواردی را می توان در جا شمعی قرار داد؟

گل و سبزه

گل ها و سبزه ها همیشه کلاسیک هستند و روش های زیادی برای استفاده آن ها در انواع شمعدان وجود دارد. این ایده خصوصا در شمعدان های شیشه ای بسیار جذاب است. برای اینکار می توان گیاهان را درون جا شمعی مرتب کرد و یا طوری آنها را چید تا از دهانه بیرون بزنند. گل های مصنوعی برای این ایده مناسب تر خواهند بود چراکه ماندگاری بیشتری دارند.

کاسه و ظروف

کاسه ها یا ظروف را می توان با کمترین تلاش روی جا شمعی ها چسباند و ظروف پذیرایی و تزئینی زیبایی را ایجاد کرد. برای اینکار می توانید از شمعدان های مخروطی چوبی یا ستونی استفاده کنید.

یده های جایگزین شمع در جا شمعی

 

توپ های تزئینی یا گوی

یکی از بهترین و ساده ترین ایده ها استفاده از گوی های تزئینی بر روی نگهدارنده شمع شما است. این طرح با شمعدان های ستونی و مخروطی ترکیب جالبی ایجاد می کند.

شما می توانید از گلوله های ساخته شده از پنبه، طناب، شیشه، پارچه و موارد دیگر مانند این باکس گل قرار گرفته بر روی شمعدان پایه بلند چوبی، استفاده نمایید.

ایده های جایگزین شمع در جا شمعی

آیا می توان شمعدان چوبی را در قفسه کتاب قرار داد؟

در واقع می توان برای استفاده از شمعدان به عنوان یک اکسسوری تزئینی، آنرا بر روی کتابخانه یا قفسات چوبی قرار داد. اما برای روشن شدن آن وسوسه نشوید چراکه شعله شمع گرمای زیادی ایجاد می کند.

مطلب پیشنهادی:
ماندگاری حکاکی لیزری ظروف چوبی

در اینگونه موارد شمع های بدون شعله در ایجاد طرح دلخواه شما کارآمد خواهند بود.

 چیدمان شمعدان در دکوراسیون منزل

شمعدان ها را می توان به تنهایی یا در یک گروه به عنوان یک نقطه کانونی در منزل چیدمان کرد. برای ایجاد کانون توجه در دکوراسیون؛ اغلب شمعدان های بلند کنار سالنی به عنوان یک اکسسوری چوبی  یا با متریال دیگر با ابعاد مختلف ست یکدیگر قرار می گیرند.

قرار دادن شمعدان بر روی میز کنار سالنی چوبی و میز کنسول نیز ایده ای محبوب است؛ خصوصا اگر اطراف آن گل، برگ و سبزه چیده شده باشد. با این حال توجه کنید در چیدمان دکوراسیون منزل خود بیش از حد شمع نگذارید و یا اگر از شمع های ستونی داخل جا شمعی استفاده می کنید، ارتفاع مناسب آن را در نظر بگیرید.

ایده های جایگزین شمع در جا شمعی

در متن بالا ایده های متنوع جایگزین شمع و همچنین چیدمان شمعدان در دکوراسیون منزل را مطالعه کردید. گروه توانمند هوگر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه ارائه انواع  اکسسوری چوبی  اعم از میز کنار سالنی، جا شمعی چوبی و ظروف چوبی با طرح و ابعاد دلخواهتان می باشد.

افزودن دیدگاه