ایده های سفره هفت سین چوبی

هفت سین چوبی

فرهنگ ایرانی یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های جهان است و بر سایر فرهنگ‌ها نیز تأثیر عمیقی گذاشته است.  ایران معمولاً به عنوان مهد تمدن یاد می شود و تأثیر آن بر مناطق و سنت های مختلف هنوز قابل مشاهده است.  یکی از زیباترین آداب و رسومی که بیش از 3000 سال از آن می گذرد، عید نوروز است.  نوروز در لغت به معنای روز نو است و آغاز سال نو ایرانی است که در اولین روز بهار، حدود 21 مارس جشن گرفته می شود.

مردم ایران برای گرامیداشت چنین روز بزرگی از آداب و سنن مختلف پیروی می کنند.  هر یک از آنها معنای خاصی دارد و به یک جنبه مهم و اساسی فرهنگ ایرانی اشاره دارد.  در این مقاله قصد داریم به بررسی هفت سین و ایده های سفره هفت سین چوبی، که یکی از زیباترین سنت های نوروزی است، بپردازیم.

فهرست مطالب

هفت سین چیست؟

هفت سین در واقع سنت کنار هم قرار دادن 7 شی نمادین است که نام آنها با س شروع می شود. سایر موارد نمادین همراه این 7 شی هستند و با هم یک هفت سین ایجاد می کنند.  در گذشته همه این وسایل را روی پارچه ای شبیه سفره می گذاشتند که به آن سفره می گفتند.  به همین دلیل است که از هفت سین به عنوان «سفره هفت سین» یاد می شود.

امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای چیدن لوازم روی زمین و استفاده از سفره، میز بچینند.  اما بخش‌های دیگر این سنت نسبتاً دست‌نخورده باقی مانده است و مردم همچنان از کاری که والدین و پدربزرگ و مادربزرگشان برای سال‌ها انجام داده‌اند پیروی می‌کنند.  مردم ایران قبل از شروع سال جدید شروع به تهیه اقلام مورد نیاز می کنند و پس از تنظیم هفت سین آنها تا آخرین روز تعطیلات سال نو که 13 روز به طول می انجامد در خانه هایشان می ماند.

مطلب پیشنهادی:
ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

ایده های جذاب هفت سین چوبی

معمولا در سفره هفت سین از المان های مختلف همانند، شیشه، سفال، چینی، چوب و … استفاده می کنند. در این میان آنها چوب محبوت ترین است چراکه جلوه ای از طبیعت را به ارمغان آورده و به زیبایی لوازم سفره هفت سین اعم از سمنو، سبزه، سیر، سرکه و … را به نمایش می گذارد. بنابراین هفت سین چوبی تبدیل به یک ترند در مقایسه با سایر هفت سین های موجود شده است. علاوه براین هفت سین چوبی ماندگاری زیادی داشته و هیچ وقت قدیمی و دمدمه نمی شود. بنابراین با انتخاب یک طرح متناسب میتوانید تا سال های سال از ظروف چوبی هفت سین خود استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از هفت سین های چوبی را آورده ایم تا بتوانید برای سال جدید ایده های بهتری داشته باشید.

هفت سین چوبی به طرح حیوان

در نمونه بالا ست ظروف سرو سفره هفت سین به شکل گاو طراحی شده اند چراکه سال جاری بنابر سنت های موجود به سال گاو معروف بود. شکل حیوانات این ست ظروف متناسب با هر سال می توانند تغییر کنند.

هفت سین چوبی

هفت سین چوبی به شکل کاسه

هفت سین چوبی با طرح کاسه بسیار کاربردی بوده و در سال های متمادی می توان از آن استفاده کرد. علاوه براین از هر کاسه چوبی میتوان برای مقاصد دیگری در طول سال اعم از سرو سالاد و آجیل استفاده کرد.

کاسه چوبی

هفت سین چوبی جمع و جور

استفاده از هفت سین چوبی به شکل اردو خوری چوبی ایده خلاقانه دیگری است که برای فضاهای کوچک و یا حمل در حین سفر مناسب است. چراکه بسیاری از ما سال نو را در خارج از شهر خود آغاز میکنیم. همچنین ازاین ظرف چوبی میتوان بعدها برای سرو انواع تنقلات بر روی میز پذیرایی استفاده کرد.

هفت سین چوبی

هفت سین چوبی مینیمال

هفت سین چوبی با طراحی ساده و مینیمال می تواند گزینه ای کاربردی باشد. این طرح از هفت سین همیشه خواهان داشته و هیچ وقت از مد نمی افتد. همچنین با سایر المان های منزل شما به زیبایی ترکیب می شود.

مطلب پیشنهادی:
راهنما و نکات انتخاب آباژور

هفت سین چوبی

در متن بالا سنت هفت سین را تعریف کرده و ایده های متنوع از هفت سین چوبی را بررسی کردیم. گروه تولیدی هوگر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و ساخت انواع هفت سین چوبی متناسب با سلیقه مشتری و با طرح های سفارشی می باشد. همچنین ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه