ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب کوچکی دارید، تنها نیستید  چراکه از رایج ترین مسائل دکوراسیون اتاق خواب است.  برای اضافه کردن متراژ واقعی باید بازسازی کنید، اما خوشبختانه ترفندهای تزئینی وجود دارد که چشم را فریب می دهد تا اتاق خواب شما را بزرگتر از آنچه هست ببیند.  در این مقاله چند نمونه اتاق خواب آورده شده است که به شما نشان می دهد چگونه اتاق خود را بزرگتر نشان دهید.

فهرست مطالب

 ایده های بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب کوچک

از فضای عمودی استفاده کنید

وقتی با یک اتاق کوچک سروکار دارید، عمودی فکر کنید.  ممکن است فضای کف زیادی نداشته باشید، اما با استفاده از دیوارها تا سقف، از فضایی که در اختیار دارید به طور موثرتری استفاده می کنید و چشم را به سمت بالا می کشید و باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد.

قفسه‌های توکار و شلف چوبی که از کف تا سقف گسترش می‌یابند، راه بسیار خوبی برای افزودن فضای ذخیره‌سازی، جذابیت و فضای بصری به اتاق خواب هستند، اما متأسفانه، آنها گزینه‌ای برای همه نیستند.  یک جایگزین آسان، سرمایه گذاری روی یک تخته سر بلند و آویزان کردن آثار هنری یا انواع اکسسوری بالای تخت است که تمام فضا را اشغال می کند.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

مبلمان با پایه بلند انتخاب کنید

مبلمان خود را با پایه بلند انتخاب کنید تا حسی دلپذیر و باز در اتاق خواب ایجاد کنید.  هر قطعه ای نیازی به پا ندارد، اما سعی کنید حداقل یک قطعه با ارتفاع کمی داشته باشید، چه میز کنسول، پا تختی و ….  سبک دکوراسیون مدرن اواسط قرن برای اتاق های کوچک مناسب است، زیرا بیشتر مبلمان بر روی پایه های نازک قرار دارند.  هر چه کف و دیوار بیشتر نشان داده شود، اتاق شما بزرگتر به نظر می رسد.  به چارچوب تخت در این اتاق توجه کنید – پاها بلند نیستند اما به اندازه کافی ارتفاع اضافه می کنند تا فضا را بزرگتر کنید.

مطلب پیشنهادی:
مراحل ساخت زیر لیوانی چوبی

پنجره ها را با دیوارها مطابقت دهید

در حالی که اتاق خواب های بزرگ می توانند از پرده های متضاد با دیوارها استفاده کنند، بهتر است دیوارها و پنجره های خود را در یک اتاق خواب کوچک هماهنگ کنید.  این باعث می‌شود که چشم در فضا حرکت کند و دیگران را فریب دهد تا اتاق خواب را کمی بزرگ‌تر از آنچه هست ببیند.  توجه داشته باشید که چگونه در اتاق خواب کوچک و سفیدی که در اینجا نشان داده شده است، روکش‌ها کمی بافت به دیوارها می‌افزایند و در عین حال به طور یکپارچه با شیشه پنجره ترکیب می‌شوند.  به این ترتیب بدون کوچک‌تر به نظر رسیدن فضا، به آن علاقه اضافه می‌کنید.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

از دیوارکوب کنار تخت استفاده کنید

به‌جای اینکه با چراغ‌های کنار تخت، روی تخت خوابتان فضایی را اشغال کنید، دیوارکوب‌ها را در بالا و کمی در کناره‌ی تخت خواب خود نصب کنید.  این کار چشم را به سمت بالا می کشد، به اتاق کمک می کند ظاهری باز و مطبوع داشته باشد و از شلوغی بصری اطراف تخت شما می کاهد.  روشنایی های قابل تنظیم برای مطالعه در شب عالی هستند – فقط کافی است نور را در جایی که به آن نیاز دارید حرکت دهید و پس از اتمام کار آن را به عقب فشار دهید.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

مبلمان را در مقیاس نگه دارید

لازم نیست یک اتاق کوچک به معنای مبلمان کوچک باشد، اما به این معنی است که شما باید قطعاتی را پیدا کنید که از نظر مقیاس و اندازه مناسب با فضای شما باشند.  یک تخت کینگ با دو میز خواب کوچک احمقانه به نظر می رسد.

در عوض، اندازه تختی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد حداقل یک یا دو میز خواب به اندازه کافی بزرگ قرار دهید تا در کنار تشک قرار بگیرند، مانند اتاق خوابی که در اینجا نشان داده شده است.  کمد شما باید در مقیاس با میز خواب همخوانی داشته باشد – اغلب، کمد بلند و باریک بهتر از یک تکه پهن و کوتاه در یک اتاق کوچک کار می کند.

مطلب پیشنهادی:
اهمیت استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

یک پالت نور را امتحان کنید

احتمالاً شنیده اید که رنگ سفید اتاق را باز می کند و این به طور کلی درست است.  اما این بدان معنا نیست که اتاق خواب شما باید شبیه اتاق عمل باشد.  لازم نیست تماما از سفید استفاده کنید، اما چسبیدن به یک پالت نرم و سبک کمک می کند.  رنگ های پاستیلی در اتاق‌های کوچک به طرز شگفت‌انگیزی عمل می‌کنند، مانند سایه‌های روشن خاکستری.

رنگ سفید را با یک رنگ روشن یا متوسط ​​ترکیب کنید، مانند آبی و سفید که در اینجا نشان داده شده است.  برای تاثیر بیشتر، رنگ‌های سرد را به کار ببرید – سایه‌های آبی ملایم، سبز و بنفش به بزرگ‌تر شدن فضا کمک می‌کنند، در حالی که رنگ‌های گرم‌تر اثر معکوس دارند.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

از پرده های نازک استفاده کنید

نور طبیعی یکی از بهترین منابعی است که برای کمک به بزرگ‌تر کردن اتاق در اختیار شماست، بنابراین از آن بهره ببرید.  اگر بتوانید پنجره های خود را خالی و بدون تزئین نگه دارید، می توانید احساس کنید که اتاق شما به فضای بیرون متصل است و باعث می شود بزرگتر احساس شود.  اگر هنوز کمی حریم خصوصی می‌خواهید، می‌توانید پرده‌ها را اجرا کنید – فقط سعی کنید به پرده‌های نازک‌تر بچسبید و همچنان اجازه دهید نور از آن عبور کند.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

یک طرح رنگ عمدتا سفید را امتحان کنید

طرح‌های رنگ سفید می‌توانند به طور موثری کار کنند تا فضای کوچکی باز و جادار باشد. می توانید با بافت و سایه ها بازی کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.  افزودن لهجه‌های خنثی‌تر مانند قاب تخت چوبی و یا یک اکسسوری چوبی  می‌تواند تنوع کمی را بدون تنگ‌کردن فضا یا سبک اضافه کند.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

تخت های دو طبقه را امتحان کنید

فضاهای کوچکتر همیشه به اندازه کافی بزرگ نیستند که به راحتی چندین تخت را قرار دهند و اتاق را تنگ کنند.  تخت‌های دوطبقه می‌توانند راهی ساده برای استفاده از فضای عمودی در دسترس شما بدون اشغال متراژ مربع غیر ضروری باشند.  با این حال، تخت‌های دوطبقه نباید ابتدایی باشند – گزینه‌های شیک و مدرن زیادی وجود دارد که بچه‌ها یا حتی مهمان‌هایی را که در آنجا می‌مانند شگفت‌زده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:
اهمیت دکوراسیون داخلی منزل

ترفندهای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک

در متن بالا ایده ها و نمونه های کاربردی برای بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب کوچک را مطالعه کردید. مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

 

افزودن دیدگاه