ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

امروزه سبک های مختلف دکوراسیون از روستیک گرفته تا سبک دکوراسیون مدرن به زیبایی با یکدیگر ترکیب می شوند. اما سوال خیلی از افراد این است که چگونه رنگ‌های چوبی را در اتاق ترکیب کنیم.  فرقی نمی‌کند میز ناهارخوری را با کف چوبی موجود هماهنگ کنید یا سعی کنید قطعات مختلف مبلمان چوبی یا انواع اکسسوری چوبی را با هم ترکیب کنید، بسیاری از مردم در ترکیب چوب‌های مختلف در یک فضا مردد هستند.  اما اجازه دهید ابتدا در اینجا به شما بگوییم، دوران مبلمان ست به پایان رسیده است.  با مجموعه مبلمان قدیم خداحافظی کنید، زیرا ترکیب رنگ های چوبی می تواند به زیبایی مخلوط کردن فلزات در یک اتاق باشد.

هدف در طراحی هنگام اختلاط هر چیزی از رنگ ها تا سبک ها، ایجاد تداوم است.  با توجه به جزئیاتی مانند تناژ رنگی، پرداخت و دانه های چوب، ترکیب و تطبیق با اطمینان آسان تر می شود.  آیا آماده اید تا رنگ های چوب را در فضای خود مخلوط کنید؟  در ادامه این مقاله ایده های ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل را مطالعه خواهید کرد.

ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

فهرست مطالب

ایده های کاربردی ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

 یک تن چوب غالب را انتخاب کنید

در حالی که مخلوط کردن رنگ های چوب کاملاً قابل قبول است؛ همیشه انتخاب یک تن چوب غالب به عنوان نقطه شروع کمک می کند تا قطعات دیگر را به راحتی برگزینید.  اگر کفپوش چوبی دارید، کار شما در اینجا تمام شده است – رنگ چوب غالب شما همین است.  در غیر این صورت، بزرگترین مبلمان اتاق مانند میز، کمد یا میز ناهارخوری را انتخاب کنید.  هنگام انتخاب رنگ های چوبی دیگر برای افزودن به فضا، همیشه ابتدا از سایه غالب خود پیروی کنید.

 

 رنگ های زیرین را مطابقت دهید

یکی دیگر از نکات مفید برای مخلوط کردن رنگ های چوبی، تطبیق ته رنگ ها بین قطعات مختلف است.  درست مانند زمانی که آرایش جدید را انتخاب می کنید، ابتدا مشخص کردن ته رنگ ها می تواند تفاوت ایجاد کند.  توجه داشته باشید که تن چوب غالب شما گرم، سرد یا خنثی است و برای ایجاد یک نمای منسجم تناژ رنگی همان خانواده را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:
سبک طراحی داخلی مینیمالیسم

 بازی با کنتراست

اگر احساس جسارت بیشتری می کنید، کنتراست دوست شماست.  ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما استفاده از سایه های با کنتراست بالا در واقع می تواند یکپارچه عمل کند.  برای مثال، در یک اتاق نشیمن، کف‌های چوبی گرم و روشن با یک صندلی تیره، تقریباً گردویی و مقدار زیادی تن‌های چوبی متوسط ​​روی آباژور چوبی و تیرهای سقف تکمیل می‌شود.  بازی با کنتراست جذابیت بصری را می‌افزاید و به طراحی عمق بیشتری می‌بخشد، در حالی که تکرار سایه‌ها (مانند کف‌پوش‌های چوبی گرم و صندلی‌های برجسته همسان) به فضا تداوم می‌بخشد.

ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

 ایجاد تداوم

اگر رنگ های چوب شما در همه جا وجود دارد، ایجاد تداوم با دانه های چوب یا پرداخت های مشابه می تواند مفید باشد. اگر کف یا میز چوبی شما براق است، از همین روش پیروی کنید و میزهای کناری یا صندلی ها را با روکش براق تر انتخاب کنید.

 شکستن نمای چوب با یک فرش

شکستن عناصر چوبی شما با یک فرش می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند، به خصوص اگر مبلمان و کف چوبی شما رنگ چوبی مشابهی داشته باشند.  در یک اتاق نشیمن، پایه‌های صندلی‌های ناهارخوری اگر مستقیماً روی کف‌پوش‌های چوبی قرار گیرند، ممکن است بیش از حد با هم ترکیب شده باشند، اما با یک فرش راه راه در بین آن‌ها، ترکیب متناسب تری را رقم می زنند.

اگر مبلمان و کف چوبی شما از نظر رنگ به شدت متفاوت است، یک فرش طرح دار نیز می تواند تضاد بین این دو را به حداقل برساند.

ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

 تکرار رنگ های چوبی

وجود رنگ‌های چوبی مکرر در اتاق شما تداوم و ساختار فضا را فراهم می‌کند، بنابراین بدون تلاش زیاد، یکپارچه به نظر می‌رسد.  تکرار هر سایه حداقل دو بار روشی بی‌دردسر برای ایجاد این ظاهر است.

در متن بالا روش ها و ایده های کاربردی ترکیب تناژهای رنگی مختلف چوب در دکوراسیون منزل را مطالعه کردید.مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از آباژور چوبی و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

مطلب پیشنهادی:
ایده های خاص انواع اکسسوری چوبی

افزودن دیدگاه