ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

با مخلوط کردن چوب و فلز، طراحان می توانند یک تکه مبلمان را از نمای “خوب” به جلوه ای خارق العاده و نفس گیر تغییر دهند. ترکیب چوب و فلز امروزه در دکوراسیون منزل محبوبیت زیادی داشته و فلز با انواع اکسسوری چوبی، میز کنار سالنی چوبی، میز عسلی و سایر مبلمان به زیبایی ترکیب می شود. در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی در خصوص ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

نکات کلیدی در ترکیب چوب و فلز

ایجاد کنتراست

نکته کلیدی هنگام مخلوط کردن چوب و فلز ایجاد کنتراست است.

کنتراست همه چیز است. ازهر عکاسی بپرسید که مهمترین عنصر یک تصویر خوب چیست. همه آنها پاسخ خواهند داد: کنتراست.

نور در مقابل تاریکی این جوهر دنیای بصری است.

نمونه ای از این امر در مبلمان، افزودن رولپلاک های برنجی به نیمکتی است که از چوب بلوط دودی تیره ایجاد شده است. برنج براق با سطح بلوط یکنواخت و تیره تضاد دارد. این امر یک نقطه کانونی ایجاد می کند که در آن چشم استراحت می کند.

کل چوب در مقابل فلز نیز فقط یک تضاد بصری نیست. چوب به شکل گرم، زنده و ارگانیک در نظر گرفته می شود. از طرف دیگر، فلز از نظر فرم سرد، سخت و مستقیم در نظر گرفته می شود.

آنها کم و بیش عناصر متضاد نهایی هستند، و هر دو می توانند برای ایجاد مبلمان استفاده شوند. با ترکیب دقیق این مواد، می توانیم مبلمانی خیره کننده ایجاد کنیم که استفاده از آنها بسیار راحت است.

چوب  به عنوان عنصری گرم

چوب یک ماده قدیمی وطبیعی است. این طبیعت است.

هر فردی یک عمر با چوب ارتباط دارد. ما در کودکی روی درختان بازی می کنیم، در جنگل ها قدم می زنیم و شب ها کنار شومینه گرم می شویم. و وقتی آن را به خانه‌هایمان می‌آوریم، به نوعی به طبیعت اجازه ورود می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی:
دلایل محبوبیت بشقاب چوبی در دکوراسیون منزل

یکی دیگر از دلایلی که چوب برای استفاده در مبلمان عالی است، خواص آن است. محکم، منعطف، به راحتی حک می شود و برای

فلز به عنوان ماده ای صنعتی

فلزات نیز به نوعی یک ماده طبیعی هستند. اما برای اینکه بتوانیم از سنگ معدن فلزی چیز مفیدی ایجاد کنیم، این ماده باید یک فرآیند صنعتی سخت و سنگین را طی کند.این فرآیند صنعتی است که ماده را از طبیعت جدا می کند و آن را به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل می کند.

فلزات صنعتی دنیا را تغییر دادند و ما نمی‌توانیم تصور کنیم که زندگی ما بدون آنها چگونه خواهد بود.

فقط در 100 سال گذشته، ما شاهد انقلابی در روش های تولید بوده ایم. بسیاری از این روش ها فرصت های زیادی را برای ایجاد محصولات جذاب، سفارشی و کارآمد باز می کنند.

چند موردی که به ذهن می رسد عبارتند از: برش لیزری، مراکز فرز CNC و البته پرینترهای فلزی سه بعدی.

توجه به جزئیات

جزئیات در مبلمان باید به گونه ای در نظر گرفته شود که در هنگام نگاه کردن به آنها در فرد حسی دلنشین تداعی شود.

هنگام مخلوط کردن چوب و فلز باید دقت زیادی داشته باشید. یک میخ در یک کنده چوب یک بازی فوق العاده را ایجاد می کند، اما یک قطعه مبلمان الهام بخش نیست.

هر دو ماده باید چیزی را به محصول اضافه کنند که دیگری نتوانسته است.

چوب ها دارای انعکاس مات و فلزات دارای انعکاس براق هستند. یک مثال خوب این است که چوب های تیره به خوبی با فلزات “سبک” مانند فولاد، آلومینیوم یا برنج هماهنگ می شوند.

کروم یا فولاد صیقلی در واقع برای چوب های تیره تر مناسب نیست. دلیل آن این است که رنگ پایه اکثر فلزات در واقع تیره یا سیاه است.

هنگامی که فلز تا سطح آینه صیقل داده می شود، انعکاس براق خود را از دست می دهد. نتیجه یک سطح تیره است که نور را فقط در زوایای بسیار خاص منعکس می کند. درست مثل یک آینه.

مطلب پیشنهادی:
روش های تمیز کردن کاسه چوبی

ترکیب رنگ های مختلف چوب در دکوراسیون منزل

از طرف دیگر فولاد برس خورده به دلیل نقص در سطح، نور را از زوایای زیادی جذب می کند. به این ترتیب است که می تواند چوب تیره را متضاد کند. راز این است که نور را به روش صحیح منعکس کنید.

هنگام انتخاب مبلمانی که چوب و فلز را با هم ترکیب می‌کند، به سراغ چیزی بروید که با آن تعامل دارید. صندلی ها نمونه ای عالی از مخلوط کردن این موا هستند.

به عنوان مثال یک صندلی ناهار خوری را در نظر بگیرید. شما حداقل دو بار در روز در آن می نشینید و احتمالاً آن را در اطراف جابجا می کنید و خیلی بیشتر از هر مبلمان دیگری به آن دست می زنید. بنابراین فقط تصور کنید که مجموعه ای از صندلی های ناهار خوری دارید که به زیبایی ساخته شده اند و هر روز با آنها کار می کنید.

هر روز متوجه آن رولپلاک برنجی کوچک اما بسیار چشم نواز می شوید که صندلی و پایه ها را کنار هم نگه می دارد.

مبلمانی که ارزش جزئیات را در این سطح دارد؛ صندلی ها، نیمکت ها، میزها و سایر مواردی که روزانه با آنها در تماس هستید.

متن بالا توضیح کوتاهی از ترکیب چوب و فلز با یکدیگر است.مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی  و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه