روکش چوب چیست؟

روکش چوب چیست؟

روکش چوب برای دادن ظاهری زیبا به مبلمان یا مواد دیگر استفاده می شود.  همچنین از آن برای ساخت تخته سه لا استفاده می شود که از لایه های نازکی از روکش به هم چسبیده تشکیل شده است.  روکش چوبی در ورقه های بسیار نازک با ضخامت کمتر از 3 میلی متر ساخته می شود و از انواع مختلف چوب تمام شده یا ناتمام ساخته می شود. در ادامه این مقاله توضیحات کلی در خصوص روکش چوبی که در ساخت مبلمان و انواع  اکسسوری چوبی بکار می رود، خواهیم داد.

روکش چوب

این ماده اغلب بر روی مواد معمولی یا کم ارزش استفاده می شود تا ظاهری جذاب به آنها بدهد.  همچنین برای بازسازی کابینت استفاده می شود، زیرا آسان تر از جایگزینی کامل کابینت های آشپزخانه است.  از روکش چوبی برای کفپوش های پارکت نیز استفاده می شود.  محصولات چوبی که سطوح بزرگی دارند مانند انواع میز نهارخوری و میز کنار سالنی چوبی، ممکن است دارای روکش باشند تا از هزینه‌های هنگفت مربوط به ساخت اقلام بزرگ کاملا چوبی جلوگیری شود.

موارد استفاده از روکش های چوبی

از روکش های چوبی می توان در پروژه های صنایع دستی نیز استفاده کرد.  در پوشش های بلندگو و فضای داخلی خودروهای لوکس نیز استفاده می شود.

برخی از مبلمان، مانند ست میز ناهارخوری، با استفاده از روکش جذاب تر می شوند.

روکش چوب را می توان از چوب گونه های مختلف درخت ساخت.  اغلب از گونه هایی مانند گیلاس، بلوط، افرا و توس و همچنین گونه های کمیاب و عجیب و غریب مانند گل رز برزیلی و اکالیپتوس تهیه می شود.  صدها نوع مختلف روکش موجود است.  هنگامی که روکش چوب به درستی اعمال شود، این توهم را به قطعه می دهد که کاملاً از همان نوع چوب ساخته شده است.

روکش های چوبی ممکن است در کابینت های آشپزخانه به عنوان قطعات تکمیلی برجسته شوند.

مطلب پیشنهادی:
سبک طراحی روستیک چیست؟

بیشتر اوقات، روکش‌ها با چسبی مانند چسب نجاری، با استفاده از غلتک و گیره‌های مخصوص (برای ثابت نگه داشتن روکش در حین خشک کردن) استفاده می‌شوند.  انتخاب چسب باید به تجربه شخص بستگی داشته باشد، زیرا برخی از چسب ها به قدری قوی هستند که اجازه هیچ اشتباهی را نمی دهند.  روکش چوب نیز باید فقط روی سطوح صاف اعمال شود، زیرا به خوبی به منحنی ها نمی چسبد.

نصب روکش کابینت به صاحبان خانه این امکان را می دهد تا از ظاهر کابینت های گران قیمت تر بدون نیاز به صرف هزینه زیاد لذت ببرند.

بیشتر روکش ها دارای قسمت پشتی مثل برچسب هستند که روند اعمال را آسان می کند.  روکش چوب خام به راحتی روکش کاغذی نمی چسبد.  همچنین به احتمال زیاد به چسب اجازه نفوذ به سطح را می دهد و ظاهری تاب دار یا لکه دار به روکش می دهد.

در متن بالا اطلاعات کلی و ساده در خصوص روکش های چوبی را بررسی کردیم. روکش ها یک انتخاب عالی برای بسیاری از انواع لوازم و مبلمان می باشند.مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی  و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه