مبلمان اکسنت یا برجسته

مبلمان اکسنت یا برجسته

هر قطعه مبلمان برجسته، فراتر از کارایی صرف است. اغلب به دلیل ارزش تزئینی بسیار بالای آن بیش از همه ملاحظات دیگر استفاده می شود. حتی ممکن است هیچ نیاز عملی یا مفیدی به آن نداشته باشید، اما این کار برای جلب توجه و ایجاد کمی هیجان، بسیار شبیه به یک رنگ تاکیدی است. هدف آن افزودن رنگ، تعریف و درام به فضای داخلی است.

فهرست مطالب

مبلمان اکسنت چیست؟

مبلمان اکسنت هر چیزی است که در مقابل بقیه دکوراسیون یا سبک فضا متمایز باشد. این اصطلاح از معنای کلمه “لهجه” به معنای استرس یا تاکید می آید. به عنوان مثال، اگر اتاقی عمدتاً از مبلمان بژ تشکیل شده باشد و یک صندلی رنگارنگ وجود داشته باشد، صندلی به عنوان مبلمان برجسته در نظر گرفته می شود.

وقتی به فکر آوردن یک قطعه برجسته به خانه خود هستید، راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد. بسته به نوع وسیله ای که نیاز دارید، میتوانید بازارهای مختلف و عتیقه ‌فروشی را برای یافتن وسایل قدیمی جستجو کنید. ایده این است که چیزی را پیدا کنید که شما را به وجد بیاورد و به خانه شما چیزی اضافی بدهد که باعث شود مردم متوجه شوند.

روش های استفاده از مبلمان برجسته

راه های زیادی برای استفاده از مبلمان برجسته در خانه وجود دارد:

با ورودی شروع کنید

این ورودی، سبک را برای بقیه خانه شما تعیین می کند، و  مکان عالی برای استفاده از مبلمان برجسته است. به عنوان مثال، یک قفسه یا شلف چوبی، یک قطعه لهجه عالی است. هر قفسه‌ی رنگ‌آمیزی، طلاکاری یا تزئین‌شده دیگری نیز کار خواهد کرد. دیواری با رنگ قوی یا شکل برجسته انتخاب کنید.

میزهای کوچک را انتخاب کنید

میزهای کوچک راهی عالی برای استفاده از مبلمان اکسنت در فضای شما هستند. اغلب میزهای کوچکی که رنگ آمیزی شده، منبت کاری شده یا دارای تزئینات جالب دیگری هستند به عنوان مبلمان برجسته استفاده می شوند. آنها ممکن است از مواد غیر متعارف ساخته شده باشند، یا رنگ ها یا خطوط قوی داشته باشند. انتخاب ها بی پایان هستند فقط مطمئن شوید که میز را به دلیل قدرت جلب توجه آن انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:
ایده های استفاده از کاسه چوبی در دکوراسیون

میز کنار سالنی چوبی را می توان تقریباً در هر جایی از خانه شما از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب استفاده کرد.

قطعات بزرگ و با ابهت

یک قطعه تاکیدی می تواند به همان اندازه یک قطعه بزرگ و با ابهت باشد.  می تواند یک اسلحه، یک کابینت چینی، یک صفحه نمایش تاشو رنگ شده بزرگ باشد. اگر اتاق شلوغی دارید، پس قطعه اکسنت شما می تواند ساده اما با رنگی چشمگیر باشد که مکمل آنچه قبلا در اتاق دارید باشد. از طرف دیگر، اگر بقیه مبلمان شما خنثی هستند، به سراغ یک قطعه بلند و پر زرق و برق بروید.

یک صندلی خاص انتخاب کنید

صندلی ها اغلب به عنوان قطعات برجسته استفاده می شوند. هنگامی که یک صندلی برجسته را انتخاب می کنید، به دنبال صندلی با مشخصات قوی، یا روکش های برجسته یا رنگی باشید که شما را به خود جذب کند.

حتی می‌تواند برای کنتراست بیشتر به سبکی متفاوت از بقیه مبلمان شما باشد. ما می دانیم که ترکیب دو سبک بسیار متفاوت می تواند نتایج شگفت انگیزی ایجاد کند. بنابراین اگر بقیه مبلمان شما سنتی است، سعی کنید یک صندلی مدرن به همراه داشته باشید یا برعکس.

بگذارید میز ناهارخوری شما ستاره باشد

استفاده از میز ناهار خوری زمانی که صحبت از قطعات برجسته به میان می آید یک امر طبیعی است. میزی را پیدا کنید که به دلیل متریال، رنگ یا پوشش آن متمایز باشد. میزهای ناهارخوری در هر سبک و اندازه قابل تصوری وجود دارد. یکی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد زیرا صندلی های غذاخوری شما و سایر قطعات اتاق را تکمیل می کند.مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

افزودن دیدگاه