نحوه از بین بردن خراش روی میز چوبی با سرکه

میز جلو مبلی چوبی | کد 1075A

هنگامی که به دنبال خرید میز چوبی هستید، مهم است که به متریال استفاده شده در ساخت آن توجه کنید.  بهتر است میز شما از چوب جتمد ساخته شود زیرا میزهایی که با مواد ارزان‌تری مانند تخته سه لا، تخته خرده چوب و ام‌دی‌اف ساخته شده‌اند، احتمالاً با گذشت زمان دچار افتادگی می‌شوند، در حالی که چوب جامد استحکام خود را حفظ می‌کند و در صورت مراقبت صحیح می‌تواند تا پایان عمر باقی بماند.

بعد از خرید میز نحوه صحیح استفاده مسئله مهم دیگری است. ایجاد خراش روی میز چوبی یکی از اتفاقاتی است که اغلب برای افراد رخ می دهد. در ادامه این مقاله نحوه از بین بردن خراش روی میز چوبی با سرکه بررسی می کنیم.

فهرست مطالب

 چگونگی از بین بردن خراش روی میز چوبی با سرکه

مواد لازم:

  • سرکه سفید (سرکه سیب نیز موثر خواهد بود).
  • روغن زیتون.
  • دو پارچه کهنه نخی.

 چرا سرکه سفید را توصیه می کنیم؟

سرکه سفید معمولاً از 5 درصد اسید استیک و 95 درصد آب تشکیل شده است.  این خواص نه تنها آن را به یک محلول تمیز کننده ایده آل تبدیل می کند، بلکه به ترمیم خراش های جزئی نیز کمک می کند.  اسید استیک در پوشش موجود در اطراف خراش کار می کند تا به پر کردن آن کمک کند.

 چرا روغن زیتون را توصیه می کنیم؟

برای ترمیم خراش های خفیف به محلول قوی تری از سرکه سفید نسبت به تمیز کردن میز خود نیاز دارید.  مهم است که سرکه سفید را با روغن مخلوط کنید، زیرا غلظت بیش از حد اسید استیک می تواند باعث آسیب به رومیزی شود.  روغن زیتون همچنین نتیجه مطلوب کلی را بهبود می بخشد زیرا در چوب در معرض خراش فرو می رود.  این به دستیابی به رنگ تیره‌تر و مطابق با بقیه قسمت‌ها کمک می‌کند و در عین حال از چوب در برابر رطوبت محافظت می‌کند.  در نهایت، روغن زیتون یک محصول طبیعی است که برای غذا بی خطر است، بنابراین برای استفاده روی سطحی که روی آن غذا می خورید عالی است.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم در انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن کوچک

با این وجود، ما اکیداً توصیه می کنیم که همیشه یک محلول را در ابتدا روی یک منطقه کوچک آزمایشی اعمال کنید تا مطمئن شوید که به سطح بالایی آسیب نمی رساند.

مراحل از بین بردن خراش روی میز چوبی با سرکه

در ادامه فرآیند 5 مرحله ای سریع ما برای از بین بردن خراش با سرکه آمده است:

  • 100 میلی لیتر (یک قسمت) سرکه سفید را با 200 میلی لیتر (دو قسمت) روغن زیتون در یک کاسه یا فنجان مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید.
  • یک پارچه نخی نرم را در فنجان فرو کنید تا محلول در پارچه خیس شود. پارچه را فشار دهید تا رطوبت اضافی آن ازبین رود.
  • پارچه خیس شده را روی ناحیه خراشیده میز چوبی که میتوان میز نهارخوری یا میز کنار سالنی چوبی باشد؛ بمالید. با حرکات دایره ای روی ناحیه را فشار دهید.
  • اجازه دهید محلول به مدت 2 دقیقه روی سطح میز بماند. این به روغن اجازه می دهد تا در خراش ها نفوذ کند.
  • یک پارچه تازه تمیز تهیه کنید و محلول اضافی را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ اثری روی میز باقی نمانده است.

در متن بالا نحوه ازبین بردن خراش ها با سرکه روی میز چوبی را بررسی کردیم. این فرآیند را می توان چندین بار تکرار کرد تا زمانی که خراش ها از بین بروند.  اگر به نظر می رسد خراش ها از بین نمی روند، ممکن است به دلیل عمیق بودن خراش های شما باشد.  اگر خراش های شما خیلی عمیق است، باید از سمباده یا مداد رنگی استفاده نمایید که در مقالات بعدی آنها را نیز بررسی می کنیم.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

افزودن دیدگاه