نحوه انتخاب رنگ آباژور

آباژور چوبی | کد 395L

رنگ آباژور شما هم به ظاهر اتاق و هم به ظاهر لامپ های شما کمک می کند. رنگ عالی می تواند به طراحی داخلی شما بیافزاید و ظاهری منسجم و متعادل به خانه شما ببخشد. اگر تا به حال آباژوری را خریداری کرده اید که در فروشگاه عالی به نظر می رسد اما در خانه شما نامناسب بوده، می دانید که انتخاب قطعه مناسب می تواند مشکل باشد. اتخاذ تصمیمی که دوست دارید مستلزم در نظر گرفتن چندین عنصر طراحی است.

در این مقاله نکاتی را برای انتخاب رنگ آباژور با توجه به ملاحظات زیر بررسی خواهیم کرد

فهرست مطالب

آیا آباژورها باید با اتاق هماهنگ باشند؟

آباژورها لوازم جانبی ساده و در عین حال ضروری هستند. مهمانان شما ممکن است به دلیل درست یا نادرست متوجه آباژورهای شما شوند، بسته به اینکه چگونه با اتاق مناسب است. وقتی آباژور شما مناسب باشد، مردم می بینند که چگونه کاملاً با اتاق ترکیب می شود یا یک لمس جسورانه به آن اضافه می کند. زمانی که آباژور برای فضا مناسب نیست، مردم ممکن است فکر کنند که بیرون زده یا با بقیه اتاق همخوانی ندارد.

هماهنگی و رنگ در انتخاب آباژور مناسب نقش اساسی دارد. یکی از راه‌های رسیدن به ظاهری منسجم، هماهنگی با رنگ‌های برجسته در اتاقتان است. این رنگ ها ممکن است از منابع مختلفی از جمله موارد زیر باشند.

مصنوعات چوبی:

میز، صندلی یا قالب چوبی شما ممکن است رنگ گرم یا سردی داشته باشد. چوب‌های با رنگ گرم دارای ته‌رنگ قرمز، زرد یا نارنجی مانند رنگ‌های چوب ماهون، گیلاس و هیکلی هستند. چوب های با رنگ سرد مانند زبان گنجشک، افرا، صنوبر و کاج دارای ته مایل به خاکستری هستند. تطبیق رنگ چوب گرم با رنگ آباژور گرم – و بالعکس – در یک اتاق خوب به نظر می رسد. رنگ‌هایی مانند بنفش که می‌توانند سرد یا گرم باشند، می‌توانند به خوبی بین اتاق‌هایی با انواع چوب متفاوت جابه‌جا شوند.

مطلب پیشنهادی:
ایده های کاربردی برای استفاده از تخته سرو چوبی

دکوراسیون فلزی:

به رنگ های فلزی در اتاق های خود توجه کنید. ممکن است متوجه فلزات در دکوراسیون، آینه ها، پایه چراغ ها، پایه های مبلمان، میله های پرده و موارد دیگر شوید. فلزاتی مانند مس، برنز، برنج یا طلا رنگ گرم دارند، در حالی که مواد نقره و کریستال سردتر هستند. رنگ آباژور خود را با این عناصر هماهنگ کنید تا ظاهری شیک داشته باشید.

کمدها

کمد های سفید، رنگی یا شفاف از نمونه های چوبی خود منحرف می شوند. اگر کمد منحصربه‌فرد شما در یک اتاق برجسته است، تکمیل آن‌ها با یک آباژور ظریف و خنثی ممکن است خوب باشد. اگر کمد شما سفید یا شفاف است، می‌توانید یک آباژور رنگی به اتاق اضافه کنید.

فرش یا دیوارها:

اگر رنگ فرش یا رنگ دیوار پررنگی دارید، می توانید با انتخاب رنگ خنثی یا روشن برای کلاهک خود به تعادل اتاق کمک کنید. اگر فرش‌ها، دیوارها یا مبلمان شما عموماً خنثی هستند، می‌توانید با رنگ‌های پررنگ‌تر آباژور بازی کنید تا اتاق را برجسته‌تر کنید.

اگرچه تطبیق می تواند به شکل دادن به اتاقی با تزئینات خوب کمک کند، هیچ اشکالی ندارد که خارج از عرف فکر کنید. شما خانه خود را با نکات منحصر به فردی پر کرده اید که آن را برای شما خاص می کند. به راحتی می توانید دستورالعمل های منطبق پذیرفته شده را زیر پا بگذارید تا ظاهری جذاب ایجاد کنید.

نحوه انتخاب رنگ آباژوربا توجه به عملکرد اتاق

اگرچه ممکن است در نظر گرفتن انواع فعالیت هایی که در یک اتاق انجام می دهید هنگام انتخاب رنگ آباژور عجیب به نظر برسد، اما این جزئیات می تواند بسیار مفید باشد. اتاق های خانه شما به دو دسته کلی فعالیت تقسیم می شوند.

اتاق هایی برای کار و تمرکز: به عنوان مثال، آشپزخانه، دفتر کار و باشگاه بدنسازی خانگی

اتاق هایی برای استراحت و گردهمایی: مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق غذاخوری

مطلب پیشنهادی:
سبک های محبوب در طراحی داخلی منزل

نیازهای نور و آباژور شما بر اساس نوع اتاقی که تزئین می کنید متفاوت است. اتاق های متمرکز بر کار و تمرکز به نور کافی نیاز دارند تا بتوانید ایمن و سازنده باشید. شما می خواهید رنگ کلاهک آباژور شما به این هدف کمک کند. رنگ‌های سرد، رنگ‌های سفید یا آباژورهای نیمه شفاف انتخابی عالی در این اتاق‌ها هستند زیرا نور کافی را فراهم می‌کنند.

اتاق‌های متمرکز بر روی آرامش و گردهمایی بیشتر از فضای کم نور و گرم بهره می‌برند. آباژورهای مشکی و با رنگ گرم با این هدف مطابقت دارند، به خصوص زمانی که با پارچه ضخیم تری جفت شوند که مقداری از نور را مسدود می کند. این کلاهک ها می توانند به ایجاد فضایی دنج کمک کنند که به شما امکان می دهد از هر اتاق نهایت لذت را ببرید.

بسته به ترجیحات شما و نحوه استفاده از اتاق های خاص، ممکن است منطقی باشد که از این دستورالعمل ها منحرف شوید. به عنوان مثال، اگر فضایی دنج را در دفتر خانه خود ترجیح می دهید، ممکن است رنگ کلاهک آباژور با تن گرم که مات تر است بخواهید. برای اطمینان از اینکه واقعاً از تصمیم خود لذت می برید ضروری است که بین علایق و ناپسندهای خود با توصیه های متمرکز بر طراحی تعادل برقرار کنید.

در متن بالا یکسری نکات کلیدی در خصوص انتخاب رنگ آباژور را مطالعه کردید. مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

افزودن دیدگاه