نحوه مراقبت از لیوان چوبی

نحوه مراقبت از لیوان چوبی

لیوان های چوبی ظاهر خوبی دارند، سازگار با محیط زیست هستند و هرگز انگشتان شما را نمی سوزانند.  یک لیوان چوبی با مراقبت صحیح می تواند به طرز شگفت انگیزی بادوام باشد، بنابراین بیایید نحوه مراقبت از این ظروف چوبی را بررسی کنیم تا در آزمون زمان مقاومت داشته باشند.

فهرست مطالب

 چگونه از یک لیوان چوبی مراقبت کنیم؟

مراقبت از لیوان چوبی با اطمینان از عدم قرار گرفتن در معرض رطوبت یا خشکی بیش از حد برای دوره های طولانی ارتباط دارد.  این می تواند باعث ترک خوردن یا تاب برداشتن آن شود.  لیوان باید به دقت با دست شسته شود، خشک شود و در جای خشک نگهداری شود.  نباید در معرض نور شدید و مستقیم خورشید قرار گیرد.

داخل لیوان های چوبی با یک پوشش محافظ مهر و موم شده است تا آنها را ضد آب کند.  اگر از آن به درستی مراقبت نشود، این پوشش ممکن است آسیب ببیند.

همه لیوان های چوبی یکسان ساخته نمی شوند.  برخی از آنها فقط برای استفاده با نوشیدنی های سرد توصیه می شوند، در حالی که برخی دیگر را می توان برای سرو نوشیدنی های گرم نیز استفاده کرد.  ریختن مایع داغ در یک لیوان چوبی که فقط برای دمنوش سرد در نظر گرفته شده است ممکن است صدمات جبران ناپذیری به بار آورد.  بنابراین قبل از استفاده از لیوان چوبی خود، ابتدا مشخص کنید که برای چه چیزی طراحی شده است.

برای اطمینان از ماندگاری لیوان چوبی شما تا حد امکان، اجتناب از نوسانات شدید رطوبت ضروری است.  بنابراین، در حالی که نگه داشتن یک نوشیدنی برای چند ساعت در حین استفاده از لیوان خوب است، هرگز نباید آن را برای مدتی با مایع داخل آن خیس کرد یا نگهداری کرد.

اگر به طور مرتب از لیوان های چوبی استفاده می کنید، بهتر است لیوان های مخصوص چای، کافی و غیره داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:
انواع چوب مناسب برای ساخت قفسات مقاوم

یکی از خواص عالی لیوان چوبی این است که چوب دارای خواص عایق فوق العاده ای است.  بنابراین نوشیدنی‌های سرد برای مدت طولانی‌تری خنک‌تر می‌مانند و نوشیدنی‌های گرم می‌توانند خیلی بیشتر از فنجان‌های سرامیکی گرم بمانند.

چوب دارای ویژگی های منحصر به فردی است که نسبت به ظروف سرامیکی یا شیشه ای معمولی نیاز به مراقبت بیشتری دارد.  با این حال، بافت طبیعی دوست داشتنی و خواص عایق عالی ارائه شده توسط چوب، آن را به یک ماده رضایت بخش و تقریبا آرامش بخش برای نوشیدن تبدیل می کند.

 مراقبت از لیوان چوبی هنگام استفاده از آن

لیوان های چوبی برای ارائه یک روکش ایمن و مقاوم در برابر آب که معمولاً می تواند نوشیدنی های گرم و سرد را در خود جای دهد مهر و موم شده اند، اما قبل از امتحان کردن آن، بررسی کنید که لیوان شما برای نگهداری نوشیدنی های گرم مناسب است.

احتیاط دیگر این است که هرگز لیوان چوبی خود را در مایکروویو قرار ندهید تا یک نوشیدنی را دوباره گرم کنید.  به یاد داشته باشید که چوب یک ماده متخلخل و طبیعی است و اگر در مایکروویو قرار گیرد اساساً «پخت» می شود.

اگر می خواهید لیوان چوبی شما دوام داشته باشد، فریزر یکی دیگر از مناطق ممنوعه است.  سرمای شدید و رطوبت زیاد داخل فریزر باعث کاهش طول عمر محصول می شود.  می‌توانید با خیال راحت بلوک‌های یخ را به نوشیدنی داخل یک لیوان چوبی اضافه کنید، اما قرار دادن کل واحد در فریزر چوب را تحت فشار شدید قرار می‌دهد، آن را شکننده می‌کند و در نهایت ترک می‌خورد.

نکته دیگری که هنگام استفاده از لیوان چوبی باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز از وسایلی استفاده نکنید که باعث آسیب یا خراش روی سطح چوب شود.

 نحوه شستن لیوان چوبی

برای اینکه لیوان چوبی خود را برای مدت طولانی در حالت خوب نگه دارید، هرگز نباید داخل ماشین ظرفشویی برود.  لیوان احتمالاً در اثر شستشوی ماشینی خشن تاب می‌خورد یا ترک می‌خورد.  ممکن است برای چند بار شستشو دوام بیاورد، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما و رطوبت به سرعت آسیب خواهد دید.

مطلب پیشنهادی:
انتخاب چوب مناسب برای شلف چوبی

شستن فنجان ها و ظروف چوبی بسیار ساده است.  اگر چه اضافه کردن آنها به ماشین ظرفشویی بی خطر نیست، اما وسایل چوبی را می توان به سرعت و به طور کامل و بدون سر و صدا تمیز کرد.

اقلامی مانند لیوان های چوبی یا ظروف باید با دست با آب گرم و صابون و پارچه نرم شسته شوند.

مهمترین بخش فرآیند این است که پس از شستن با دست، لیوان باید بلافاصله قبل از نگهداری در جای خشک با یک حوله ظرف نرم خشک شود.  حتماً داخل لیوان را خشک کنید تا در حین نگهداری، لایه‌ای از آب در کف آن جمع نشود.

 چگونه یک لیوان چوبی را دوباره ضدآب کنیم؟

هیچ چوبی ضد آب نیست، اما افزودن یک درزگیر می تواند سطوح چوبی را بادوام و مقاوم در برابر آب کند و با مراقبت ملایم، تا سال ها دوام بیاورد.  به خاطر داشته باشید که هر روغن یا درزگیری که انتخاب می کنید باید غیر سمی باشد و سطح را برای نوشیدن ایمن کند.

اگر فقط از لیوان چوبی خود به عنوان مخزن نوشیدنی های سرد استفاده می کنید، ممکن است فقط نیاز به پوششی از موم زنبور عسل به همراه روغن معدنی داشته باشید.

 آیا لیوان های چوبی برای نوشیدن بی خطر هستند؟

اگر یک لیوان چوبی استفاده نشده دارید یا به فکر خرید آن هستید، ممکن است تعجب کنید که آیا استفاده از آن بی خطر است یا خیر.  ما آنقدر به نوشیدن از اقلام صاف سرامیکی یا پلاستیکی عادت کرده ایم که ظاهر و حس چوب ممکن است آن را ناآشنا کند.

قرن هاست که از چوب برای نگهداری ایمن نوشیدنی ها استفاده می شود و در واقع این ماده طبیعی اغلب از نظر عایق کاری بهتر از سایر مواد است.  تنها نقطه ضعف استفاده از لیوان چوبی این است که یک ماده طبیعی متخلخل است و به کمی مراقبت ویژه نیاز دارد.  هرگز نباید به ماشین ظرفشویی اضافه شود و باید از رطوبت بیش از حد یا قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید محافظت شود.

مطلب پیشنهادی:
نکات کلیدی برای انتخاب آباژور مناسب خانه

اگر لیوان چوبی شما تمیز و در شرایط خوبی باشد، نوشیدن آن بی خطر خواهد بود.  تا زمانی که نتوانید ترک قابل توجهی را مشاهده کنید، هرچه بیشتر از لیوان استفاده کنید، ماندگاری بیشتری خواهد داشت.  اغلب لیوان هایی که برای مدت طولانی در انبار بوده اند نسبت به لیوان هایی که به طور مکرر استفاده می شوند بدتر هستند.

لیوان های چوبی تجربه ای معتبر را برای کاربر به ارمغان می آورد.  به نظر می رسد که آنها طعم نوشیدنی ها را نشان می دهند و چه در خانه باشید و چه در کمپینگ، هنگام نوشیدن از یک لیوان چوبی احساس نزدیکی به طبیعت خواهید کرد.

نتیجه

لیوان های چوبی دارای کیفیتی بی انتها هستند که باعث می شود هر بار که از آنها می نوشید، حس زیبایی را تجربه کنید.  با این حال، آنها نیاز به مراقبت خاصی دارند تا آنها را برای مدت طولانی در شرایط خوب نگه دارد.  آنها باید از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت یا گرمای خشک محافظت شوند، که می تواند باعث تاب برداشتن یا ترک خوردن چوب شود.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

افزودن دیدگاه