نکات کلیدی برای انتخاب آباژور مناسب خانه

نکات کلیدی برای انتخاب آباژور مناسب خانه

هر اتاق در خانه شما با نور و روشنایی زیبا از وسایل طبیعی مانند نور خورشید گرفته تا وسایل مصنوعی مانند لامپ ها و آباژور چوبی کیفیت بهتری پیدا می کند.  هنگام انتخاب لامپ های عالی برای فضای داخلی خود، آیا تا به حال به این فکر می کنید که چه نوع آباژوری به نظر می رسد؟  از وسایل آویز آباژور که بالای میز ناهارخوری شما آویزان شده تا لامپ های زمینی که صندلی مطالعه مورد علاقه شما را زیبا می کنند، در اینجا نکات سریعی وجود دارد که به شما کمک می کند آباژور مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید.

فهرست مطالب

انتخاب آباژور مناسب خانه

آباژوری را انتخاب کنید که با رنگ های اتاق شما هماهنگ باشد

هنگام انتخاب رنگ آباژور باید به اتاق نشیمن، اتاق خواب و هر فضایی که نیاز به نورپردازی دارد، به طور کلی نگاه کرد.  این که آیا می خواهید نورهای شما نقطه کانونی اتاق باشند – پس رنگ های جسورانه ای را انتخاب کنید که در بین دکوراسیون های دیگر برجسته شوند.  برای یک رویکرد ظریف تر، از رنگ های خنثی در رنگ های آباژور استفاده کنید.

آباژوری را انتخاب کنید که ترکیب مناسبی برای پایه آن باشد

وقتی به دنبال یک آباژور عالی هستید، به پایه و آباژور به صورت یک جفت نگاه کنید.  بسته به اینکه قد بلند و باریک دارید یا شید پهن به انتخاب کلاهک مناسب کمک می کند.  کلاهک آباژور باید به اندازه ای پایین باشد که فقط کمی سوئیچ را بپوشاند، اما نه آنقدر پایین باشد که برای کار کردن سوئیچ لامپ مجبور شوید زیر آن را بالا ببرید.

تصمیم بگیرید که آباژور شما چگونه در فضای داخلی شما قرار می گیرد

قبل از اینکه خیلی روی ظاهر آباژور تمرکز کنید، فراموش نکنید که به فضایی که در آن قرار می گیرد نگاه کنید. اگر میز پاتختی کوچک است یا فضای زیادی وجود ندارد، آباژور می تواند مشخصات کوچکتری داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:
موارد استفاده از انواع مختلف سینی سرو

نکات کلیدی برای انتخاب آباژور مناسب خانه

تعیین کنید که آیا آباژور شما برای محیط، کاربردی است؟

هر آباژوری که در خانه خود می گذارید نباید فقط برای کارکرد باشد.  در حالی که بدیهی است که آباژورهای شما نور لامپ را پخش می کنند تا فضایی آرامش بخش ایجاد کنند، رنگ شید شما نیز می تواند تفاوت ایجاد کند.  استفاده از دکور تمام سفید در خانه به خصوص در آباژورها حداکثر روشنایی را به شما می دهد.  برای انتشار بیشتر نور در اتاق از سایه های روشن استفاده کنید و از سایه های تیره تر برای ایجاد حالت یا محیط در فضای خود استفاده کنید.

 یک آباژور آویز انتخاب کنید که اتاق را تعریف کند

آباژورهای آویز در طول سال ها در طراحی داخلی و  اکسسوری منزل مسیر طولانی را پیموده اند.  بازگشتی از چاپ بزرگ، رنگ‌های پویا و آباژورهای پروفیل وسیع، یادآور دهه‌های 60 و 70 است، زمانی که گرافیک و رنگ‌های بزرگ از نظر طراحی بسیار زیاد بودند!  این عناصر را در آباژور آویز اتاق غذاخوری خود بیاورید.  اطمینان حاصل کنید که میز ناهارخوری شما از سبک مشابه برای تمجید از وسایل تقلید می کند.

آباژورها را به اتاق های غیر متعارف خانه بیاورید

هنگامی که به دنبال آباژور مناسب هستید، به یاد داشته باشید که لامپ ها می توانند در حمام، زیرزمین یا اتاق رختشویی شما قرار بگیرند تا فضایی را ایجاد کنند و ظاهری زیبایی ایجاد کنند که قبلا وجود نداشت.  در بسیاری از خانه های مدرن، طراحان از آباژورهای درام آویز برای ایجاد یک نقطه کانونی بر روی یک وان حمام آزاد استفاده می کنند.  اگر در اتاق رختشویی خود قسمت میز دارید، چرا هنگام قدم زدن در کنار یک رختشویی تاریک، یک لامپ کوچک را به عنوان “نور شب” یا محیط قرار ندهید؟  آباژور مناسب می تواند تفاوت را در فضاهای غیر متعارف ایجاد کند.

نکات کلیدی برای انتخاب آباژور مناسب خانه

هنگام انتخاب آباژور مناسب ابتدا ایمنی را رعایت کنید

پس از انتخاب آباژور مورد علاقه خود، مطمئن شوید که فاصله مناسبی با لامپ دارد زیرا همه لامپ ها گرما می دهند.

مطلب پیشنهادی:
سبک طراحی داخلی مینیمالیسم

حلقه سایز می تواند آباژورها را تنظیم کند که بازوهای فلزی هستند که از زین لامپ برای نگه داشتن آباژور امتداد دارند.  راه دیگر برای تنظیم فاصله این است که از نصب کننده های اندازه های مختلف استفاده کنید که بالای لامپ قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که آباژور به اندازه کافی برای ایمنی قرار می گیرد و از سوختن آباژور شما جلوگیری می کند.

  انتخاب شکل آباژور مناسب برای لامپ خود

اگر می خواهید آباژور فعلی خود را با آباژور دیگری جایگزین کنید، اشکال مختلف موجود را در نظر بگیرید.    بسیاری از تولید کنندگان لامپ می توانند با انتخاب پایه به شما کمک کنند تا لامپ مناسب را انتخاب کنید و پیشنهاداتی را ارائه می دهند که چه شکلی بهتر است.

آباژورهای خود را برای ظاهری سفارشی بسازید

در دنیای مدرن مجازی و شبکات اجتماعی امروزه ، توانایی ساخت پروژه‌های سفارشی‌سازی شده بسیار رونق دارد.  اگر خلاق هستید، چرا کلاهک آباژور خود را با روبان، گل رز قلاب بافی، پارچه یا سایر زیورآلات برای ظاهری منحصر به فرد که فقط در خانه شما پیدا می شود، درست نکنید یا آن را تزئین نکنید!  برای ایده‌های خلاقانه به Pinterest، Etsy و سایر سایت‌های صنایع دستی برای آباژورهای سفارشی‌سازی شده ساده نگاه کنید.

در متن بالا نکات ساده و کاربردی برای انتخاب آباژور مناسب منزل را مطالعه کردید.مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه