چگونه لکه های آب را از روی میز چوبی پاک کنیم؟

چگونه لکه های آب را از روی میز چوبی پاک کنیم؟

هیچ چیز مانند لکه های آب سفید روی میز چوبی خودنمایی نمی کند.  لکه های آب اغلب به شکل حلقه های سفید هستند زیرا مقصر اصلی ته لیوان های سرد یا لیوان های داغ است که مستقیماً روی میز چوبی قرار می گیرند.  با این حال، آنها همیشه به شکل حلقه نیستند، زیرا با سرد و گرم شدن می توانند علائمی ایجاد کند.  لکه های سفید ظاهر کدر به دلیل گیر افتادن آب روی سطح میز یا از متراکم شدن اقلام سرد یا بخار اقلام گرم است. در ادامه این مقاله نحوه از بین بردن لکه های آب روی میز چوبی را به عنوان یک اکسسوری چوبی کاربردی بررسی می کنیم.

نحوه ازبین بردن لکه های آب از روی میز چوبی

مهم است که توجه داشته باشید که اگر واترمارک شما سفید نیست، اما رنگ قهوه ای تیره یا سیاه دارد، به این معنی است که آب از روکش میز شما نفوذ کرده و به خود چوب آسیب وارد کرده است.  این مشکل را معمولاً می توان با سنباده زدن ناحیه و اعمال مجدد پوشش محافظ برطرف کرد، اگرچه این بستگی به عمق آسیب به چوب دارد.

اگر روی میز خود واترمارک های ابری سفید دارید، بهترین کار این است که سعی کنید آب محبوس شده در قسمت بالایی را بردارید.  ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از سشوار یا تفنگ حرارتی است.  گرما آب را تبخیر می کند و به آن کمک می کند تا از قسمت پایانی فرار کند.  در اینجا چند مرحله ساده برای اطمینان از پاک کردن لکه ها بدون آسیب بیشتر به میز وجود دارد:

  1. سشوار خود را روی دمای متوسط به بالا تنظیم کنید.
  2. آن را در فاصله 10 سانتی متری از میز خود نگه دارید و آن را از طرف دیگر روی ناحیه لکه دار حرکت دهید.  شما نباید بوی سوختگی را حس کنید .
  3. بعد از 2-3 دقیقه لکه ها باید شروع به محو شدن کنند
  4. .آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که لکه به طور کامل ناپدید شود روی آن ناحیه نگه دارید.
مطلب پیشنهادی:
ایده های کاربردی استفاده از چوب در دکوراسیون منزل

اگر واترمارک برای مدتی روی میز باشد ممکن است به طور کامل ناپدید نشود.  ما به شما توصیه می کنیم که این مرحله را با استفاده از یک قاشق غذاخوری سس مایونز به منطقه و پوشاندن یک تکه حوله آشپزخانه در طول شب انجام دهید.  این ممکن است عجیب به نظر برسد اما سس مایونز حاوی مخلوطی از روغن و سرکه است.  روغن به آرامی در طول شب به چوب نفوذ می کند و به بازیابی رنگ میز کمک می کند، در حالی که سرکه حاوی اسید استیک است که به شکستن پوشش اطراف کمک می کند و اجازه می دهد منطقه بازسازی شده با روکش موجود ترکیب شود.

به طور کلی، این نکات و ترفندهای کوچک باید به حفظ میز چوبی اعم از میز جلو مبلی چوبی شما از لکه های آب کمک کند.

 چگونه از ایجاد حلقه های آب روی میز چوبی جلوگیری کنیم؟

 

متأسفانه، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا قبلاً حلقه های آب را روی میز چوبی خود تجربه کرده اید.  در اینجا برخی از نکات مهم ما برای جلوگیری از حلقه های آب روی میزهای چوبی در آینده آورده شده است:

  1. باید از قرار دادن نوشیدنی های سرد و گرم به طور مستقیم روی میز چوبی خود اجتناب کنید. مهم است که میز خود را در برابر رطوبت و گرما محافظت کنید، بنابراین مطمئن شوید که زیر لیوانی شما در نزدیکی یا روی میز آماده برای استفاده قرار گرفته باشد.
  2. بشقاب‌های سرد یا گرم یا ظروف سرو را مستقیماً روی میز خود قرار ندهید، در عوض از یک زیرانداز برای محافظت از میز خود استفاده کنید.
  3. به محض اینکه متوجه شدید مواد ریخته شده را از روی میز خود پاک کنید.
  4. هنگام تمیز کردن میز خود اجازه ندهید در هوا خشک شود. از یک حوله خشک استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام رطوبت بلافاصله از روی میز پاک می شود.
مطلب پیشنهادی:
ایده های دکوراسیون گوتیک

در متن بالا روش های ازبین بردن و جلوگیری از ایجاد لکه های آب روی میز چوبی را بررسی کردیم. مهم است که از میز چوبی خود مراقبت کنید تا طول عمر آن در خانه شما افزایش یابد.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

افزودن دیدگاه