تکامل چوب در طراحی

تکامل چوب در طراحی

از ابتدا از چوب برای طراحی داخلی و خارجی استفاده شده است. امروزه نیز چوب یکی از مهمترین المان ها در طراحی خصوصل طراحی داخلی، مبلمان و انواع اکسسوری چوبی است. در ادامه این مقاله ما لحظه ای را صرف نگاه کردن به چوب در تاریخ و نحوه استفاده امروزه آن می کنیم.

قدم به عقب در زمان در تکامل چوب در طراحی

چوب به دلیل سبک بودن، مقرون به صرفه بودن، کار کرد آسان و تنها مصالح ساختمانی که به طور طبیعی رشد می کند، در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است.  قدیمی ترین سازه چوبی باقی مانده در ژاپن است، معبدی به نام «هوریوجی» که در سال 600 پس از میلاد ساخته شده است.

تغییر جهت

همانطور که تمدن تکامل یافت، استفاده از چوب نیز افزایش یافت، زیرا مواد مورد استفاده برای کل ساختار ساختمان ها کمتر محبوب شدند.  در معماری قرون وسطی از چوب بیشتر برای ایجاد تابلوهای پیچیده و درب ها و مبلمان اعم از میز کنسول و میز جلو مبلی با طراحی زیبا استفاده می شد.  پیشرفت در تولید، توانایی استفاده از چوب را در کاربردهای بیشتری باز کرد.  با گذشت زمان، کار با چوب به یک مهارت مورد توجه تبدیل شد.  اکنون ما آن را بیشتر و بیشتر به عنوان یک ماده برجسته می بینیم که طرح های تزئینی و مبلمان منحصر به فرد را به فضاهای داخلی در سراسر جهان معرفی می کند.

چوب در طراحی تجاری امروزی

از آنجایی که زمان بسیار کمتری را در خارج از منزل با کارهای اداری و ورزش در باشگاه می گذرانیم.  امروزه از چوب اغلب برای وارد کردن فضای بیرون به داخل استفاده می شود. ایجاد نمایی در فضای داخلی تجاری با استفاده از چوب راه خوبی برای احساس ارتباط با طبیعت است.

در حال حاضر لهجه‌ها و سبکهای چوبی در همه جا وجود دارد، به‌ویژه در طراحی دفتر و مهمان‌نوازی.  جای تعجب نیست، زیرا آنها برای پر کردن شکاف بین بیوفیلیا(ادغام طبیعت در معماری و طراحی داخلی) و عناصر طراحی مدرن صنعتی و کارآمد مانند فلزات و سطوح مشکی مات استفاده میشود. محبوبیت بیوفیلیا در افزایش فضاهای سبز در ادارات مشهود است.  ویژگی های چوب جایی است که این دو به هم می رسند.  از دنیای طبیعی اما ساخته شده با دست انسان.

مطلب پیشنهادی:
چگونه می توان یک اتاق نشیمن را با بودجه مناسب تزئین کرد؟

با گذشت زمان، ما نیاز به سطوح بهداشتی را بهتر درک می کنیم، کاغذ سفید اخیر ما نشان داد که یک میز اداری 400٪ بیشتر از توالت باکتری دارد.  با ترکیب نیاز انسان به سطوح بهداشتی و نیاز طراحی به چوب، دکورهای چوبی برای استفاده در دیوارهای خاص، مبلمان و جزئیاتی که واقعاً زیبایی ذاتی خاکی را تجلیل می کنند، عالی هستند.  بر خلاف چوب طبیعی، لمینت نیازی به درمان خاصی ندارد، که نه تنها کار با آن را آسان‌تر می‌کند، بلکه نگهداری مداوم را نیز کاهش می‌دهد.  این بدان معنی است که برای مدت طولانی تری بهتر به نظر می رسد.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از آباژور چوبی و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه