سوالات متداول مراقبت از ظروف چوبی

تخته سرو چوبی | کد 7725D

مراقبت از ظروف چوبی شما – کاسه چوبی، تخته سرو چوبی، قاشق و ظروف – ساده است. برای بهترین نتیجه با دست بشویید. حوله خشک کنید.

در اینجا پاسخ برخی از سوالات متداول مراقبت از ظروف چوبی آمده است.

فهرست مطالب

چگونه از یک آیتم چوبی جدید مراقبت کنم؟

در آب گرم و نه داغ و صابون با استفاده از مواد شوینده ملایم ظرفشویی بشویید. حوله خشک کنید. یک پوشش سبک از روغن معدنی با کیفیت مواد غذایی را اعمال کنید. از هر کدام که استفاده می کنید، اجازه دهید به مدت 5 تا 20 دقیقه یا بیشتر جذب چوب شود و با استفاده از یک پارچه بدون پرز یا میکروفایبر، مقدار اضافی آن را به آرامی بمالید. روغن معدنی برای لمس سریع عالی است.

یک کاسه، تخته یا ظروف کاملاً جدید ممکن است بخواهد هر هفته یا بیشتر به مدت یک ماه روغن زده شود. و سپس، حدود یک بار در ماه پس از آن بسته به استفاده.

ما استفاده از روغن زیتون یا سایر روغن های خوب را بدون توجه به کیفیت توصیه نمی کنیم. با گذشت زمان، خطر انباشته شدن لکه دار یا فاسد شدن روغن های پخت و پز وجود دارد، اما مهمتر از آن ما خواص مرطوب کنندگی و محافظتی روغن معدنی و موم زنبور عسل بهتر است.

چگونه لکه ها را از ظروف چوبی خود پاک کنم؟

برای تمیز کردن و از بین بردن لکه ها، نمک را روی لکه بمالید و با استفاده از یک اسفنج مرطوب یا پد اسکاچ با لیمو یا آهک بریده شده بمالید. لیمو ترش آنرا تمیز و ضدعفونی می کند.

چگونه کاسه، تخته، ظروف یا قاشق چوب بری خود را عمیقا تمیز کنم؟

برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ظروف چوبی، محلول 50-50 آب و سرکه سفید یا پراکسید هیدروژن (محلول 3 درصد) را با استفاده از یک پارچه تمیز بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند. بشویید و با حوله خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:
مبلمان ام دی اف یا چوب جامد مزایا و معایب آن چیست؟

اگر ظروف چوبی شما در تماس احساس چسبندگی می‌کنند، ظروف چوبی خود را در آب گرم و صابون بشویید و از قسمت ساینده یک اسفنج، برس آشپزخانه یا پد اسکاچ بریت استفاده کنید تا کثیفی‌ها و باقی مانده‌های روغن را پاک کنید. همچنین یک خمیر نمک و آب لیمو را امتحان کنید.

چگونه لکه های عمیق را حذف کنم؟

اگر پسماندهای انباشته شده سرسخت دارید، پس از شستن ظروف چوبی خود با برس آشپزخانه یا پد اسکاچ ، بگذارید کاملا خشک شوند. سپس، به دنبال دانه های چوب، از یک کاغذ سنباده ریز یا پد پشم فولادی متوسط ​​استفاده کنید، به آرامی به ناحیه ای که نیاز به تمیز کردن دارد فشار وارد کنید. در صورت نیاز فشار بیشتری وارد کنید، اما لبه‌های ناحیه تمیز شده را به آرامی پر کنید تا در ناحیه درمان نشده چوب ترکیب شود. فقط در صورت لزوم کل مورد را سمباده بزنید.

چگونه خراش ها را از بین ببرم؟

 

اگر خراش‌ها را از روی کاسه، تخته کار یا تخته پاک می‌کنید، با یک کاغذ سنباده متوسط ​​شروع کنید، سعی کنید دانه های چوب را دنبال کنید و محل خراشیده شده را سنباده بزنید، مراقب باشید خیلی به عمق چوب نروید. به سمت کاغذ سنباده سبک تر، پد پشم فولادی متوسط ​​و در آخر از یک پد ریز استفاده کنید.

هشدارها

مراقب آب ایستاده و نور روشن باشید! اجازه ندهید ظروف چوبی در آب بنشینند، در ماشین ظرفشویی تمیز نکنید و اجازه ندهید مواد مرطوب یک شب روی چوب بنشینند. آب اقلام چوبی را بیش از حد مرطوب می کند و این می تواند منجر به خرد شدن یا شکافتن دانه ها شود.

نور مستقیم خورشید خشک می شود و همچنین ممکن است چوب را روشن کند. چوب را بهتر است در یک کمد خنک و خشک یا در قفسه یا پیشخوان دور از نور روشن نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی:
چوب فینگر جوینت چیست؟

در متن بالا سوالات متداولی که در خصوص مراقبت از ظروف چوبی پیش می آید را بررسی کردیم. مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

افزودن دیدگاه