چگونه مبلمان مدرن و قدیمی را با هم ترکیب کنیم؟

چگونه مبلمان مدرن و قدیمی را با هم ترکیب کنیم؟

قابل سکونت ترین فضاهای داخلی آنهایی هستند که نمی توان آنها را به یک دوره یا دهه خاص مرتبط کرد، اما می توان عناصری از تاریخ طراحی خانه را ادغام کرد.  میل به ترکیب قدیم و جدید می تواند به دلیل معماری خانه شما، یک ارثیه یا علاقه مندی به مبلمان و اکسسوری های قدیمی ایجاد شود.  در این مقاله نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند مبلمان قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید تا یک فضای داخلی لایه ای ایجاد کنید که فراتر از زمان باشد.

فهرست مطالب

 عتیقه چیست؟

تعریف رایج عتیقه قطعه ای است که بیش از 100 سال قدمت داشته باشد.  هر چیزی که بیش از 20 سال و کمتر از 100 سال قدمت داشته باشد معمولاً قدیمی در نظر گرفته می شود.  مدرن ممکن است به طراحی مدرن اواسط قرن از قرن بیستم اشاره داشته باشد، یا به عنوان مترادف برای مدرن و امروزی استفاده شود. به طور کلی به هر چیزی که کمتر از 20 سال قدمت دارد اشاره می شود.

چگونه مبلمان مدرن و قدیمی را با هم ترکیب کنیم؟

نکات کابردی در ترکیب مبلمان مدرن و قدیمی

 تعادل مناسب را پیدا کنید

ارین ویلیامسون، طراح داخلی می گوید: «وقتی صحبت از ترکیب عتیقه جات با قطعات مدرن می شود، تقریباً همه چیز از بین می رود.  “یک خانه باید مجموعه ای از چیزهایی باشد که شما آنها را دوست دارید و معنی دار می شوید، نه یک کاتالوگ از مبلمان هماهنگ. به این ترتیب کنار هم قرار گرفتن بین قدیمی و جدید احساس تازگی و غافلگیری ایجاد می کند تا جلوه ای کهنه.  ”

ویلیامسون بر اهمیت در نظر گرفتن مقیاس در هنگام قرار دادن مبلمان تأکید می کند.  او می‌گوید:عتیقه‌ها برای فضاها و سبک‌های مختلف زندگی ساخته شده‌اند. در کنار مبلمان و اکسسوری چوبی با ابعاد بزرگ قطعات ظریف باید در نظر گرفته شود.  تعادل نسبت در بین فضا، آزادی عمل زیادی را برای اجرا با چاپ، رنگ، پرداخت و استایل فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی:
راهنمای انتخاب پایه کیک

فرم در مقابل تابع

هنگام بررسی این موضوع که آیا یک قطعه قدیمی‌تر را در یک طراحی مدرن نگه دارید یا ادغام کنید، مهم است که به شکل و عملکرد فکر کنید.  عتیقه‌ها اغلب صنایع دستی خوبی را به نمایش می‌گذارند که امروزه به سختی به دست می‌آیند و دارای حکاکی‌های چوبی پیچیده، خیاطی یا تزئینات هستند که در مبلمان مدرن امروزی نمی‌توانید پیدا کنید.

طراح داخلی لیزا گیلمور در ترکیب موفقیت‌آمیز مدرن و عتیقه می گوید:«همه چیز در مورد بازی با خطوط است و مطمئن شوید که ترکیبی مناسب از منحنی‌ها دارید».

چگونه مبلمان مدرن و قدیمی را با هم ترکیب کنیم؟

استفاده و تکمیل مجدد

در حالی که هیچ چیز از نظر زیبایی و ارزش به اندازه پتینه غنی یک قطعه عتیقه با کیفیت یا قدیمی نیست، حقیقت این است که همه عتیقه‌ها ارزشمند نیستند یا نیاز به نگهداری در حالت اولیه خود ندارند.

ویلیامسون می‌گوید: «تودوزی‌های تازه می‌توانند حسی مدرن به عتیقه‌ها ببخشند، بدون اینکه جذابیت قدیمی را قربانی کنند.  “اگر به یک چاپ علاقه دارید، شکل قطعه را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا با فرم بازی کنید یا بر خلاف آن. راه راه روی یک ست صندلی منحنی شکل آن را برجسته می کند در حالی که گل های روی صندلی پشتی صاف ممکن است کمی نرمی را اضافه کنند.”  ویلیامسون خاطرنشان می کند که ایده خوبی است که فنرهای مبلمان را تازه کنید.  او می‌گوید: «مواد جدید می‌توانند تا حد زیادی به راحتی مدرن را ایجاد کنند.

با رنگ متحد شوید

یکی از چالش‌های ترکیب قطعات قدیمی و جدید این است که چگونه می‌توان دوره‌ها و سبک‌ها را با هم ترکیب کرد و در عین حال حس کلی انسجام را حفظ کرد.  حتی متنوع ترین فضاهای داخلی نیز نیاز به تعادل و هماهنگی دارند.  در حالی که اختلاط روکش های چوب و فلزات به خودی خود یک هنر است، گاهی اوقات ساده ترین راه برای ادغام عناصر متفاوت این است که آنها را با استفاده از یک پالت رنگی یکسان کنید.  اگر طرفدار فضای داخلی شیک هستید، می‌توانید با رنگ آمیزی وسایل فروشگاه‌های دست دوم ‌فروشی مانند پاتختی، میز کنار سالنی چوبی و کمد با رنگ سفید مایل به کرم، انسجام ایجاد کنید و صندلی‌ها و مبل‌های سفید را اضافه کنید.  این امر ترکیب سبک ها و دوره ها را با تمرکز بر فرم ساده رقم می زند.

مطلب پیشنهادی:
روش های نگه داری و بازسازی کاسه چوبی

قطعات بیانیه یا مرکزی

اگر به دنبال ایجاد حداکثر تأثیر در یک اتاق مدرن با یک قطعه عتیقه هستید، از یک قطعه خاص و بزرگ استفاده کنید.  این استراتژی به ویژه در یک فضای خنثی که نیاز به یک نقطه کانونی یا حس درام دارد که با ایجاد کنتراست و کنار هم قرار گرفتن به دست می آید، به خوبی کار می کند.

همین فرمول می‌تواند برای قطعات تزئینی در مقیاس بزرگ، مانند یک آینه بزرگ طلاکاری شده فرانسوی یا یک فرش بزرگ قدیمی برای پهن کردن در یک اتاق نشیمن، کارآیی دارد.

در متن بالا شیوه های کاربردی در ترکیب مبلمان قدیمی و جدید را مطالعه کردید. مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

 

 

افزودن دیدگاه