آیا میز جلو مبلی باید بلندتر از کاناپه باشد؟

میز کنار سالنی چوبی | کد 1270A

میز جلو مبلی در دوران ویکتوریا مورد توجه قرار گرفتند و محبوبیت آنها تنها از آن زمان افزایش یافته است. به دلیل کاربرد چند منظوره آنها، جای تعجب نیست که آنها بیشتر به یک ضرورت تبدیل شده اند.

هنگام انتخاب مبلمان، مهم است که نه تنها از مطابقت سبک ها اطمینان حاصل کنید، بلکه از نظر ارتفاع نیز همه چیز به خوبی با هم هماهنگ باشد. اگرچه میز جلو مبلی تقریباً همیشه پایین تر از مبل هستند، اما اگر مبل کوتاهی دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “آیا میز قهوه می تواند بالاتر از کاناپه باشد؟”

فهرست مطالب

ارتفاع مناسب میز جلو مبلی

گاهی اوقات، یک میز جلو مبلی می تواند بالاتر از یک کاناپه باشد.

میز جلو مبلی یک قطعه کلیدی مبلمان در اتاق نشیمن شماست. مانند تمام مبلمان، تعدادی تصمیم کلیدی وجود دارد که قبل از خرید باید گرفته شود. آیا نیاز دارید که میز جلو مبلی شما فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشد؟ طراحی چوبی درشت، یا ظاهر و احساس مینیمالیستی تر؟ آیا می خواهید با میز قهوه خوری خود بیانیه ای بدهید یا دوام آن مهم تر است؟ آیا با فضایی که در اختیار دارید مناسب است؟

به طور کلی، بیشتر میزهای جلو مبلی حدود 40 تا 45 سانتی متر ارتفاع دارند. اگر ایستاده اید، به طور کلی متوجه می شوید که میز قهوه خوری شما در اطراف زانوی شما قرار می گیرد. اگر کاناپه بلندتری دارید، به یاد داشته باشید که می‌خواهید میز قهوه‌خوری 5 تا 10 سانتی‌متر بالاتر از حد استاندارد باشد.

قاعده کلی در مورد ارتفاع میز قهوه این است که میز باید 5 تا 10 سانتی متر پایین تر از کاناپه شما باشد. اما خوب است که هنگام خرید به خاطر داشته باشید. مطمئن شوید که از زمین تا بالای بالشتک های خود را اندازه می گیرید و مهمتر از همه به این اندازه ها توجه داشته باشید، آنها را یادداشت کنید و هنگام بازدید از مبلمان فروشی آنها را با خود ببرید. اگر در حال حاضر میز قهوه‌خوری دارید، به ارتفاع آن و همچنین مناسب بودن آن با شما و فضای زندگی‌تان توجه کنید. آیا متوجه شده اید که خیلی بلند است یا خیلی پایین یا در حال حاضر در ارتفاع مناسب است؟

مطلب پیشنهادی:
مزایای خرید مبلمان متناسب با دکوراسیون داخلی خانه

آیا میز جلو مبلی می تواند از کاناپه من بلندتر باشد؟

پاسخ واضح این است که بله می تواند، اما پاسخ کامل تر این است که می تواند، اما ما واقعاً آن را توصیه نمی کنیم. اگر بالاتر از کاناپه باشد، نمی توان انکار کرد که در ارتفاع ناراحت کننده ای قرار خواهد گرفت. اگر می خواهید هنگام تماشای پای خود را روی میز قهوه بگذارید، این یک گزینه نخواهد بود. اگر می خواهید جلوی تلویزیون غذا بخورید، همچنان در ارتفاع ناراحت کننده ای قرار دارد. ناگفته نماند که احتمالا کمی عجیب به نظر می رسد – میز جلومبلی و کاناپه شما ناهماهنگ به نظر می رسند، حتی اگر از نظر سبک و طراحی مطابقت داشته باشند.

طول میز جلو مبلی چقدر باید باشد؟

هنگام خرید میز جلومبلی، چیزی می خواهید که کوچکتر از مبل شما باشد. اگر میز  شما خیلی طولانی باشد، جریان آسان اتاق را متوقف می‌کند و مردم احتمالاً وارد آن می‌شوند، زیرا با انتظارات بصری طول میز  مطابقت ندارد. اگر خیلی کوتاه باشد، دسترسی به آن از همه صندلی‌های کاناپه دشوار خواهد بود و بنابراین مفید نخواهد بود.

مانند ارتفاع میز، شما می خواهید طول میز جلو مبلی شما هم از نظر بصری جذاب باشد و هم با اندازه و سبک مبلمان دیگر مطابقت داشته باشد.

آیا میز جلو مبلی کوتاه است؟

ممکن است ناخواسته کاناپه ای را انتخاب کرده باشید که برای میز قهوه خوری شما خیلی بزرگ است، اما برای شما مناسب است! هرگز نترسید، می توانید قد را به روش های دیگری جبران کنید.

 

اگر فقط ظاهر میز قهوه‌خوری شما را آزار می‌دهد، توصیه می‌کنیم چند کتاب، مجله یا وسایل دکوری تهیه کنید تا کمی حواس‌پرتی را به میز قهوه‌تان اضافه کنید. این نوع حواس‌پرتی‌های کوچک می‌توانند برای اتاق شما معجزه کنند، زیرا حواس چشم را پرت می‌کنند، بنابراین هیچ‌کس متوجه این واقعیت نمی‌شود که میز قهوه‌خوری شما نسبت به کاناپه‌تان کوتاه است.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم در انتخاب چوب مناسب میز چوبی

یک میز قهوه خوری خوب واقعاً می تواند ظاهر اتاق را جمع کند. یک اتاق نشیمن بدون میز جلومبلی خالی به نظر می رسد، ناگفته نماند که آنها می توانند کتاب ها، ریموت ها، نوشیدنی ها و بشقاب های غذای شما را برای زمانی که دوستان و خانواده شما به آنجا می آیند نگه دارند. از آنجایی که یک میز قهوه می تواند یک قطعه کاربردی و معمولی باشد، منطقی است که کمی زمان صرف پیدا کردن یک میز خوب و متناسب با اتاق و نیازهای شما کنید. ما شما را تشویق می کنیم که سعی کنید به دنبال نوعی هماهنگی در چیدمان اتاق نشیمن خود باشید. شما می خواهید که قطعات شما تا حد ممکن با هم مطابقت داشته باشند، طرح، رنگ، جنس، فرم و اندازه، از جمله، البته، ارتفاع میز شما!

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

افزودن دیدگاه