ایده های قفسه بندی آشپزخانه با شلف دیواری

ایده های قفسه بندی آشپزخانه با شلف دیواری

اگر شما صاحب  یک مجموعه ظروف خاص هستید، ایده های قفسه بندی آشپزخانه با شلف چوبی یک گزینه عالی هستند.

در این مقاله ما قصد داریم ایده هایی کاربردی و متنوع را برای قفسه بندی آشپزخانه با شلف دیواری در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست مطالب

ایده های قفسه بندی آشپزخانه با شلف دیواری

بازی با قفسه های تزئینی

وقتی صحبت از ذخیره سازی به میان می آید، لازم نیست همه چیز پنهان شود. در واقع، ایده‌ها و راه‌حل‌های دکوراتیو ذخیره‌سازی آشپزخانه می‌توانند تفاوت زیادی در ظاهر آشپزخانه شما ایجاد کنند.

مجموعه ای از قفسه های دیواری ساده به ویژه در آشپزخانه ای که ممکن است مقدار زیادی کابینت بسته فضایی را در امتداد دیوارها اشغال کند، به خوبی عمل می کند. آنها یک عنصر جالب را اضافه می کنند که چشم ها را به خود جلب می کند و در عین حال به شفاف نگه داشتن میزها کمک می کند.

اگر می‌خواهید در قفسه‌ها وسایل روزمره مانند بشقاب‌ها و لیوان‌ها را در خود جای دهید، بهتر است قفسه‌های باز را درست بالاتر از سطح چشم و در دسترس آسان قرار دهید.

برای داشتن ظاهری شیک، مجموعه‌هایی از ظروف مورد علاقه‌تان را روی هم بچینید، گیاهان تازه را ردیف کنید و قطعات کوچک هنری را در امتداد قفسه‌های باز بگنجانید.

از شلف ها برای ایجاد علاقه استفاده کنید

لازم نیست قفسه بندی همیشه کاربردی باشد، می توان از آن برای نگاه کنجکاوها و اشیاء عجیب و غریب استفاده کرد.

برای ایده های هنری آشپزخانه، سعی کنید قطعات بزرگ را با اقلام کوچکتر که در کنار هم قرار گرفته اند مخلوط کنید. هنگام گروه بندی، شکلی را که اشیاء به طور جمعی ایجاد می کنند در نظر بگیرید و با رنگ و فرم بازی کنید تا چیزها جذاب بماند.

گلدان های درب شیشه ای اگر با وسایل رنگارنگ پر شوند، چه کاربردی و چه تزئینی، جذاب تر به نظر می رسند.

مطلب پیشنهادی:
چرا لوازم چوبی می توانند در فضای شما تفاوت ایجاد کنند؟

ایده های قفسه بندی آشپزخانه با شلف دیواری

یک واحد قفسه بندی را به صورت حرفه ای نصب کنید.

یک شلف در اطراف اشکال نامناسب در دیوارها به خوبی ظاهر میشود و لوله ها را پنهان می کند. تکه‌های بزرگ به شکل دیوار و ثابت و خط می‌شوند، که ظاهری بسیار مرتب می‌دهد.

اگر قرار است قفسه‌ها قابل تنظیم باشند، به دنبال روش‌های منظم و بدون مزاحمت برای تنظیم باشید، مانند گیره‌های قفسه 5 میلی‌متری با تعداد محدودی سوراخ‌های میخ برای هر قفسه.

 

 نگاه منسجم را حفظ کنید.

هنگام نمایش اقلام در قفسه های باز، منظم نگه داشتن چیزها ضروری است.

اقلامی که به صورت گروهی یا در خطوط سه، چهار یا پنج تایی قرار می گیرند، از نامرتب به نظر رسیدن قفسه ها جلوگیری می کند.

هنگام انتخاب ظاهر کلی، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید قفسه‌ها از موادی ساخته شوند که به خودی خود نقطه ای کانونی باشد، یا اگر می‌خواهید نقش کمتری داشته باشند، اجازه دهید نمایشگر شما تمام کار را انجام دهد.

 شلف ها را در یک فرورفتگی یا طاقچه قرار دهید

قفسه بندی باز می تواند یک بیانیه واقعی در یک اتاق ایجاد کند و هم کاربردی و هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است.

همچنین یک گزینه اقتصادی تر از یک واحد ذخیره سازی کاملا بسته است. به ویژه برای فرورفتگی های کوچک مناسب است و به اصلاح بصری نسبت های ناهموار کمک می کند.

ایده های قفسه بندی آشپزخانه با شلف دیواری

کار با چوب

به دقت در مورد ضخامتی که می خواهید هر قفسه باشد فکر کنید. اگر از چوب استفاده می کنید، انتخاب یک شلف چوبی ضخیم که ظاهری قوی، تمیز و مطمئن به شما می دهد، سودمند است.

چوب یک ماده همگن نیست – هر قطعه متفاوت است و زیبایی آن در همین جاست.

تعاملی بین الوارهای مختلف ایجاد کنید یا از تکنیک‌های مطابقت برای دستیابی به الگو و تنوع استفاده کنید.

همچنین به این فکر کنید که آیا می خواهید قفسه هایی با ارتفاع قابل تنظیم برای انعطاف پذیری امکان پذیر باشد یا خیر.

مطلب پیشنهادی:
ایده های جایگزین شمع در شمعدان

ایده های قفسه بندی آشپزخانه با شلف دیواری

انتخاب مناسب رنگ

انتخاب طرح رنگ آشپزخانه شما یک تجربه شخصی است – در واقع هیچ کس با اطمینان نمی داند که آیا همه ما حتی سایه های بی شمار را به یک شکل می بینیم یا خیر.

رنگ هایی که به طور خودکار انتخاب می کنیم به طور طبیعی تحت تأثیر مدهای فعلی هستند.

رنگ در آشپزخانه – چه در قفسه‌ها یا کابینت‌ها – باید حداقل برای پنج سال ماندگاری داشته باشد، بنابراین سعی کنید فراتر از روندهای فوری آشپزخانه نگاه کنید و رنگی را انتخاب کنید که در طولانی مدت احساس خوبی به شما بدهد.

قفسات پنهان

قفسه های آشپزخانه شما همیشه نباید به طور دائم در معرض دید قرار گیرند.

راه حل های ذخیره سازی آشپزخانه خود را پشت درهای ساده پنهان کنید. به سراغ درهای تخته ای بروید که کاملاً مسطح هستند تا یک دیوار خالی را تقلید کنند و درها را به همان رنگ دیوار خود رنگ کنید تا به ناپدید شدن آنها کمک کنید.

ظروف شیشه ای و سرامیک های زیبا را نمایش دهید.

اگر نمی‌دانید چگونه آشپزخانه را سازماندهی کنید، ریختن لوازم آشپزی خود به شیشه‌های همسان، میزان رضایت‌مندی خاصی را به همراه دارد و تشخیص کم بودن مواد اولیه را آسان می‌کند. علاوه بر اینکه قفسه های شما مرتب به نظر می رسد، کالاهای خشک شما نیز در بسته نگه داشته می شوند.

توجه داشته باشید، این نوع قفسه ها نیاز به یک عنصر گردگیری مکرر دارند، اما ما فکر می کنیم مزایای یک ظاهر طراحی شده ارزش کمی تلاش بیشتر را دارد.

قفسه بندی ساده

قفسه بندی آشپزخانه همیشه نباید ستاره نمایش باشد. گاهی اوقات فقط یک قفسه کافی است تا بدون اینکه از بقیه فضا کم شود، جذابیت بیشتری ایجاد کند.

فضای قفسه نباید صرفاً کاربردی باشد.  بشقاب ها و کوزه های سرامیکی با طراحی زیبا به اتاق شخصیت می بخشند. از قوطی های زیبا به عنوان جا ظروف و بطری های شیشه ای قدیمی به عنوان گلدان های جوانه استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:
بازسازی سینی چوبی

ایده های قفسه بندی آشپزخانه با شلف دیواری

از قفسه های چوبی برای ظاهری روستایی استفاده کنید

برای یک آشپزخانه به سبک روستایی، قفسه بندی مدرن ممکن است نامناسب به نظر برسد. چرا از شلف چوبی برای افزودن ظاهری زیبا و ایجاد تاقچه عالی برای کاسه ها و ظروف روستایی خود استفاده نکنید؟

در متن بالا ایده های کاربردی برای استفاده از قفسه چوبی در آشپزخانه را مطالعه کردید. مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

 

افزودن دیدگاه