نکات مهم در انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن کوچک

نکات مهم در انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن کوچک

فضای زندگی کوچک به این معنی نیست که طراحی و راحتی باید به خطر بیفتد. یک اتاق همچنان می تواند با عناصر اضافه شده به سبک شخصی شما متعادل و کاربردی باشد.

مبلمان باکیفیت و بادوام می توانند برای رفع نیازهای فضای شما سفارشی شوند، همچنین ابعاد خاصی را که نیاز دارید دریافت می کنید.

چه فضای کوچکی که با آن کار می کنید اتاق نشیمن، اتاق خواب یا دفتر کار خانه شما باشد، ما نکاتی داریم که به شما کمک می کند از آن بهترین استفاده را ببرید!

فهرست مطالب

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن کوچک

ابتدا فضای خود را اندازه گیری کنید

قبل از اینکه برای انتخاب مبلمان جدید خود حرکت کنید، اندازه گیری فضا ضروری است. اندازه گیری ابتدا به شما کمک می کند تا چیدمان و عملکرد اتاق خود را مفهوم سازی کنید تا بتوانید درک کنید که با چه چیزی کار می کنید.

ابتدا متر نوار را بگیرید و از طول و عرض اتاق شروع کنید. این تضمین می کند که قطعاتی را به دست آورید که متناسب با فضای کوچک شما باشد.

سپس ارتفاع اتاق را اندازه بگیرید. ارتفاع برای قطعات بلندتر مانند قفسه کتاب یا انواع اکسسوری چوبی ایده آل است.

درها و ورودی ها را فراموش نکنید! شما می خواهید مطمئن شوید که مبلمان جدید شما به راحتی جا می شود.

نکات مهم در انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن کوچک

قطعات دو کاره

هنگامی که به دنبال اثاثیه جدید برای فضای کوچک خود هستید، در مورد ویژگی‌های اضافی مبلمان بپرسید یا  قطعات دوکاربردی را در نظر بگیرید. این به این معنی است که یک قطعه به دو صورت عمل می کند، که می تواند راهی ابزاری برای صرفه جویی در فضای شما باشد.

برخی از نمونه ها عبارتند از:

میزجلو مبلی با کشوهای اضافه شده برای ذخیره سازی

یک مبل تخت خواب شو که می تواند به عنوان تخت مهمان دو برابر شود.

مطلب پیشنهادی:
نکات کلیدی برای انتخاب آباژور مناسب خانه

فضای ذخیره‌سازی اضافی می‌تواند باعث شود فضای کوچک کمتر به هم ریخته شود. با استفاده از مبلمانی که دو هدف را دنبال می کنند، می توانید عملکرد را به حداکثر برسانید.

بهینه سازی

هنگام کار با فضای کوچکتر، بهینه سازی آنچه دارید ضروری است.

قرار دادن مبلمان خود در اطراف لبه اتاق باعث حرکت بیشتر در وسط می شود. ممکن است پلان‌هایی با مبل‌ها، قفسه‌های کتاب یا میز کنارسالنی در گوشه‌های اتاق قرار داده شده دیده باشید. بنابراین می توان هر اینچ مربع را بهینه کرد تا چیزی هدر نرود.

انتخاب نسبت های مناسب

یک فضای راحت، یک فضای متعادل است.

انتخاب نسبت‌های صحیح مبلمان بر اساس اندازه‌گیری‌های شما می‌تواند به جلوگیری از احساس گرفتگی یا تنگی کمک کند.

یک مثال می تواند اندازه چارچوب تخت شما باشد. شما نمی خواهید هر بار که در رختخواب قرار می گیرید یا از تخت بیرون می آیید مجبور باشید در امتداد دیوار بچرخید زیرا فضای کافی در هر دو طرف وجود ندارد.

مبلمان باکیفیت و بادوام می‌توانند مطابق با ترجیحات سبک شما باشند، همچنین با اندازه‌گیری‌هایی که نیاز دارید نیز به بهینه‌سازی فضای شما کمک می‌کنند. اگر در پیش بینی چیدمان اتاق های خود مشکل دارید، کار با یک متخصص طراحی می تواند به شما در یافتن تناسبات مناسب کمک کند.

کوچکتر همیشه بهتر نیست

بحث در مورد نسبت ها ما را مستقیماً به نکته بعدی هدایت می کند، کوچکتر همیشه بهتر نیست. انتخاب نسبت های مناسب همیشه به معنای کوچکتر نیست. بسیاری از اقلام کوچک می توانند به سرعت یک اتاق را شلوغ کنند.

چند قطعه بزرگتر می تواند فضای اتاق را فشرده تر، جادارتر و منظم تر کند.

هنگامی که در مرحله برنامه ریزی طراحی فضای کوچک خود هستید، ممکن است ایجاد پلان های چند طبقه برای مقایسه مبلمان با چه اندازه ای بهتر باشد، مفید باشد.

سادگی

وقتی شک دارید، آن را ساده نگه دارید.

مطلب پیشنهادی:
روکش چوب چیست؟

ساده به این معنی نیست که سبک یا عملکرد به خطر بیفتد. یک فضای کوچک را می توان به راحتی تحت الشعاع قرار داد. در نظر گرفتن یک رویکرد ساده برای منطقه خود به شما امکان می دهد از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

در متن بالا نکات کاربردی در خصوصو انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن کوچک را مطالعه کردید. با اندازه‌گیری ابتدا، یافتن قطعات با کاربردهای متعدد، استفاده از محیط‌ها و انتخاب نسبت‌ها و اندازه‌های مناسب، مطمئناً فضای زندگی راحت و کاربردی خواهید داشت. مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد

 

افزودن دیدگاه