چگونگی تمیز کردن میز چوبی با سرکه

چگونگی تمیز کردن میز چوبی با سرکه

تمیز کردن مرتب میز ناهار خوری بسیار مهم است، چراکه شما و خانواده تان به طور مرتب بر روی آن غذا می خورید.  وقتی میز شما چوبی است، هنگام انتخاب محصولات تمیزکننده باید بسیار مراقب باشید، زیرا بسیاری از این محصولات حاوی مواد شیمیایی و/یا مواد ساینده خشن هستند که سطح بالایی میز ناهار خوری چوبی شما را خراب می کند و می تواند آسیب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم نحوه تمیز کردن انواع میز چوبی اعم از میز کنار سالنی چوبی، میز عسلی  و… را بدون ایجاد آسیب، به شما آموزش دهیم.

فهرست مطالب

مراحل تمیز کردن میز چوبی با سرکه

اگر میز شما با روغن، موم، یا نیم پلی استر پوشیده شده است، پنج مرحله زیر فرآیند توصیه شده ما برای تمیز کردن میز شما است.

مرحله اول

یک کاسه را با آب گرم پر کنید و مقدار کمی سرکه سفید را حدود 1 تا 3 قاشق غذاخوری به آن اضافه کنید.  سرکه سفید یک مایع اسیدی است، بنابراین بسیار مهم است که با آب رقیق شود.  این اسیدیته است که سرکه سفید را برای ضدعفونی کردن سطح میز ایده آل می کند. مطمئن شوید که نسبت مناسبی بین سرکه و آب دارید – می توانید این کار را با یک قاشق غذاخوری سرکه و یک فنجان آب شروع کنید و قبل از تمیز کردن کل سطح، قسمت کوچکی را روی میز خود امتحان کنید.  ما یک محلول رقیق تر برای پوشش های موم و روغن (1-2 قاشق غذاخوری سرکه سفید) و یک محلول قوی تر برای نیم پلی استری ها (2-3 قاشق غذاخوری) توصیه می کنیم.

مرحله دوم

مهم است که از یک پارچه نرم و غیر ساینده استفاده کنید، در غیر این صورت قسمت درشت یک اسفنج به روکش روی میز شما آسیب می رساند.  ما یک پارچه میکروفیبر را برای دستیابی به بهترین نتیجه توصیه می کنیم.  اگر میز چوبی شما روستیک است، یک برس خاردار نرم کوچک را برای تمیز کردن سطح قبل از استفاده از محلول سرکه توصیه می کنیم.

مطلب پیشنهادی:
نحوه از بین بردن خراش روی میز چوبی با سرکه

مرحله سوم

وقتی پارچه را در آب فرو می‌کنید، مطمئن شوید که با محلول سرکه اشباع نشده است، زیرا پارچه فقط باید مرطوب شود.  مایع بیش از حد روی سطح میز هرگز چیز خوبی نیست، حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد.

مرحله چهارم

بعد از اینکه کاملا روی میز را با پارچه پاک کردید، همان پارچه را با آب تمیز بشویید و دوباره میز را پاک کنید.  با این کار باقی مانده سرکه سفید و هرگونه کثیفی دیگر پاک می شود.

  مرحله پنجم

یک پارچه خشک و نرم جداگانه تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که میز تا حد امکان خشک است.  هر رطوبتی که روی میز باقی می ماند در درازمدت روی پایان کار تأثیر می گذارد، زیرا رطوبت به آرامی شروع به شکستن رومیزی می کند.

در متن بالا مراحل تمیز کردن میز چوبی با سرکه خصوصا میز نهارخوری را بر شمردیم. اگر سرکه ای در دست ندارید، می توانید همیشه از مایع شوینده رقیق شده برای تمیز کردن میز خود با همان روش بالا استفاده کنید.

مجموعه تولیدی هوگر ارائه دهنده انواع اکسسوری چوبی اعم از شمعدان و ظروف چوبی بهداشتی و قابل شست و شو می باشد.

 

افزودن دیدگاه